Jump to content
Annons

Luddmann (oregistrerad)

Recommended Posts

Luddmann (oregistrerad)
Postat

Hej....

Nu håller jag på med Xpand, som jag fick med pro tools, hittar lite sjyssta trumset, men jag skulle behöva lägga till ljud i trumsetet ?

har sökt överallt, nästan ☺️, men hittar inte hur man gör, det jag skulle behöva göra är att lägga till ett ljud till ettexisterande trumset....

det jag vill göra är att lägga till en open hihat och en half open, nån som orkar förklara ?

Tack !!

Annons
Postat
Hej....

Nu håller jag på med Xpand, som jag fick med pro tools, hittar lite sjyssta trumset, men jag skulle behöva lägga till ljud i trumsetet ?

har sökt överallt, nästan 😲, men hittar inte hur man gör, det jag skulle behöva göra är att lägga till ett ljud till ettexisterande trumset....

det jag vill göra är att lägga till en open hihat och en half open, nån som orkar förklara ?

Tack !!

Om du menar att du vill lägga in ett färdigt ljud, t.ex en wave-fil som du har sparat på hårddisken, så går det ej. Xpand är ingen sampler!

(däremot finns det olika trumljud, som du säkert har sett) Vrid bara på rattarna när du valt ett trumset för att ändra t.ex hi-hats osv..

Luddmann (oregistrerad)
Postat

Ok, hmm trodde man kunde lägga till ljud, ja, ok då vet jag...tack

Luddmann (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Så man kan göra det i Structure free, ok visste jag inte..då får vi prova det, får läsa på lite....

annars har jag ju reason M-adapted också, trum-maskinen där funkar det ju att lägga till ljud..

Ok, då har jag två val, tackar för infon

Redigerat av Luddmann

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.