hwasser Postat 11 september 2008 Dela Postat 11 september 2008 Hejsan. Vad finns det för VSTi plug-ins som kan dra ner pitchen? Skall få rösten att bli mörkare och basigare. Lägga på flertal inspelade röster samtidigt så att det blir mörkt och mäktigt 😉 Sökt runt lite efter ett sånt plugin men har inte funnit något =/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 11 september 2008 Dela Postat 11 september 2008 http://www.kvraudio.com/get.php?mode=resul...p;q=pitch+shift Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DanneGBG Postat 11 september 2008 Dela Postat 11 september 2008 Hejsan. Vad finns det för VSTi plug-ins som kan dra ner pitchen? Skall få rösten att bli mörkare och basigare. Lägga på flertal inspelade röster samtidigt så att det blir mörkt och mäktigt 😛 Sökt runt lite efter ett sånt plugin men har inte funnit något =/ Jag har en plug som heter PitchWorks. Sedan har jag en harmonizer plug som heter Vielklang, men den har jag inte fått att funka tillräckligt bra än. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexx (oregistrerad) Postat 24 september 2008 Dela Postat 24 september 2008 Melodyne och Auto-Tune Ave fixar det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 25 september 2008 Dela Postat 25 september 2008 Kolla in GSnap: http://www.gvst.co.uk/gsnap.htm Jag har inte provat själv, men vet andra forumiter som gjort med vettigt resultat. Och det är gratis 😄 tjing Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Apep Postat 25 september 2008 Dela Postat 25 september 2008 Vet inte vilket daw du använder men om du kör pt så finns pitchshift/timeshift som standard Audio suite pluggar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kvd669o Postat 25 september 2008 Dela Postat 25 september 2008 hade inte cher nån låt som heter "Doctor Love" där hon använde nån form av autotune alltså är det det som är pitchshift/autotune eller vad det nu heter eller rättar pitchshift bara till om man sjunger falskt ? Än som vill lära sig här 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Opus99 Postat 25 september 2008 Dela Postat 25 september 2008 Waves Soundshifter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hwasser Postat 26 september 2008 Trådstartare Dela Postat 26 september 2008 Mm, nackdelen med alla sådana program är att också att tonarten går ner ^^ så de blir fel ton istället liksom! 😉 måste gå ner i oktaver, jag vill liksom bara färga ljudet lite grann med en mörkare nyans på en liten del. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 26 september 2008 Dela Postat 26 september 2008 (redigerat) Mm, nackdelen med alla sådana program är att också att tonarten går ner ^^ så de blir fel ton istället liksom! 😉 måste gå ner i oktaver, jag vill liksom bara färga ljudet lite grann med en mörkare nyans på en liten del. En oktav ned blir inte alltid jättbra. Men du kan ju ta nåt formantfilter som ändrar formanterna så det låter mer som en storbröstad kille/tjej. Redigerat 26 september 2008 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dominion Postat 26 september 2008 Dela Postat 26 september 2008 Mm, nackdelen med alla sådana program är att också att tonarten går ner ^^ så de blir fel ton istället liksom! 😉 måste gå ner i oktaver, jag vill liksom bara färga ljudet lite grann med en mörkare nyans på en liten del. Hmm.. Om du lägger pitchshiftern eller harmonizern som en send då? Och skickar över en lagom mängd av signalen dit? Då kan du ju själv bestämma hur stor del av signalen som kommer att förändras.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 26 september 2008 Dela Postat 26 september 2008 Nån som vet någon bra gratisplugg med pitch som går att automatisera..? Den jag har går inte.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.