Jump to content
Annons

Pitchshift

hwasser

Recommended Posts

Hejsan. Vad finns det för VSTi plug-ins som kan dra ner pitchen?

Skall få rösten att bli mörkare och basigare. Lägga på flertal inspelade röster samtidigt så att det blir mörkt och mäktigt 😉

Sökt runt lite efter ett sånt plugin men har inte funnit något =/

Dela på andra sajter

Annons
Hejsan. Vad finns det för VSTi plug-ins som kan dra ner pitchen?

Skall få rösten att bli mörkare och basigare. Lägga på flertal inspelade röster samtidigt så att det blir mörkt och mäktigt 😛

Sökt runt lite efter ett sånt plugin men har inte funnit något =/

Jag har en plug som heter PitchWorks. Sedan har jag en harmonizer plug som heter Vielklang, men den har jag inte fått att funka tillräckligt bra än.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

hade inte cher nån låt som heter "Doctor Love" där hon använde nån form av autotune alltså är det det som är pitchshift/autotune eller vad det nu heter eller rättar pitchshift bara till om man sjunger falskt ? Än som vill lära sig här 🙁

Dela på andra sajter

Mm, nackdelen med alla sådana program är att också att tonarten går ner ^^ så de blir fel ton istället liksom! 😉 måste gå ner i oktaver, jag vill liksom bara färga ljudet lite grann med en mörkare nyans på en liten del.

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Mm, nackdelen med alla sådana program är att också att tonarten går ner ^^ så de blir fel ton istället liksom! 😉 måste gå ner i oktaver, jag vill liksom bara färga ljudet lite grann med en mörkare nyans på en liten del.

En oktav ned blir inte alltid jättbra.

Men du kan ju ta nåt formantfilter som ändrar formanterna så det låter mer som en storbröstad kille/tjej.

Redigerat av drloop
Dela på andra sajter

Hmm.. Om du lägger pitchshiftern eller harmonizern som en send då?

Och skickar över en lagom mängd av signalen dit?

Då kan du ju själv bestämma hur stor del av signalen som kommer att förändras..

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.