Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Bara idag har jag upplevt att tre inlägg jag gjort i olika trådar har försvunnit/raderats.

Dom låg där ca en timme, sen bara borta.

Är det nåt databas fuffens på G? något tekniskt som jag har missat att ta in? är det någon sabotör i farten?

Vore kul att veta

/o

Annons
Postat

Har sett samma sak. Bl a har vissa lite äldre trådar blivit framlyfta av nya inlägg - som sedan har försvunnit, men tråden är fortfarande mer "aktuell" än det sista inlägget i tråden... Helskumt.

Denna tråden ser också helskum ut: https://www.studio.se/index.php?showtopic=55705&hl=

Misstänker också något fuffens med databasen. Vi får hålla tummarna att det är ett övergående problem... ☺️

DieHard (oregistrerad)
Postat

Senast det hände försvann väl om jag inte minns fel flera timmars nya trådar/inlägg. Ölsberg skrev om det. Vi får väl hoppas att den här tråden inte försvinner då. 😆

Postat
Senast det hände försvann väl om jag inte minns fel flera timmars nya trådar/inlägg.

Ja fast då var det för att de återställde en backup av databasen eftersom ett script strulade till det. Detta verkar lite mer spontant.

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Det har nog kommit rost i chippet 😆

Postat
Bara idag har jag upplevt att tre inlägg jag gjort i olika trådar har försvunnit/raderats.

Är det nåt databas fuffens på G? något tekniskt som jag har missat att ta in? är det någon sabotör i farten?

Menar du att tråden låg i en avdelning någon timme och sedan försvann, eller menar du att ett enskilt inlägg i en tråd har försvunnit?

Om det är den tidigare varianten, så är det ofta som felpostade trådar flyttas rätt av forumets moderatorer. Om det är enskilda inlägg i en tråd som försvinner så blir jag lite mer fundersam. Återkom gärna om det händer något liknande igen - gårdagen bestod av mycket råddande i forumets avdelningar men det är som sagt klart nu.

Claes: Tittade efter liknande trådar men din tråd var den enda i hela databasen som såg ut som den gjorde. Det ska vara du till att hitta sådant 😆 Tack iallafall!

Postat

Vad handlade inläggen om? Jag kan också kolla i moderatorloggarna för mer detaljer om jag vet var jag kan börja leta. Inlägg raderas även om de går emot forumreglerna.

Postat

Vad handlade inläggen om? Jag kan också kolla i moderatorloggarna för mer detaljer om jag vet var jag kan börja leta. Inlägg raderas även om de går emot forumreglerna.

Tråden "Snuskisar" i off topic är ett exempel på en tråd där inlägg har försvunnit.

Postat
Det finns inget i moderatorloggarna som visar att något har raderats därifrån.

Råkar du komma ihåg något ord eller någon mening ifrån något av de saknade inläggen?

Jag är ganska säker på att det inte är dom senaste, utan dom första inläggen i tråden som försvunnit... fast några ord eller fraser kan jag tyvärr inte komma ihåg.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.