ketri Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 Tjena!!! Som ni redan har förstått så börjar jag bli lite trött på mina nuvarande skivor och behöver lite nytt att lyssna på. Jag tänkte slänga iväg en beställning från Ginza eller liknande om några veckor och då är det alltid kul med lite nya toner att lyssna på. Det jag söker är band/artister i liknande stuk som: Goldfrapp Blue Foundation Under Byen Stina Nordenstam Baxter Krom Lamb Massive Attack Portishead Tori Amos Märkte nu att det var 90% kvinnor som sjunger i i ovan nämnda... Mer brudar åt öronen!!! Vore kul med osignade artister oxå som har lite låtar på sin hemsida eller liknande. Hjälp mig!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 har inte hört ett enda band av dom... är jag konstig? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 6 november 2004 Trådstartare Dela Postat 6 november 2004 Ja, lite... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 6 november 2004 Dela Postat 6 november 2004 Spontana idéer om liknande: Zero 7 Fiery Furnaces Ellen Allien och så ett wild card 😆 : Joni Mitchell - Blue Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 6 november 2004 Trådstartare Dela Postat 6 november 2004 Zero 7's senaste köpte jag i sommras efter tips grundat på min skivsamling men den har jag inte lyssnat på mer än två gånger. De andra tipsen är noterade... Glömde ju nämna ett band jag hittade här på forumet. Teliaroboten!!! Helt fantasktisk musik enligt mig. Något åt det hållet som också bör kollas upp? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 7 november 2004 Dela Postat 7 november 2004 (redigerat) Lyssnar du på Stina Nordenstam så ska du kasta alla hennes plattor i papperskorgen och byta upp dig till Anja Garbarek. Samma grej fast typ tusen gånger bättre. edit: stavfel Redigerat 7 november 2004 av VacUm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 7 november 2004 Dela Postat 7 november 2004 Sorte Muld, dansk folkmusik i synth och loopversioner med en jävligt duktig sångerska. Swan Lee är ett annat danskt band du borde kolla. Deras hemsida har rätt mycket musikexempel.Håller helt med om att den kvinnliga rösten är betydligt njutbarare. Undrar om kvinnor tycker tvärt om? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 7 november 2004 Dela Postat 7 november 2004 Susan Raven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TonyHEX Postat 8 november 2004 Dela Postat 8 november 2004 Kolla in Tricky, han var med i Massive attack ett tag tror jag (protection). En del av hans lite äldre låtar är väldigt bra och går i samma stil som Massive attack. Exempel på några låtar jag speciellt rekommenderar: Ponderosa Overcome Broken homes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 8 november 2004 Dela Postat 8 november 2004 Bra kvinnliga röster.... 😄 Kan inte tro att du inte hört BJÖRK, men man vet ju aldrig... 😠 Annars kan jag hålla med i rekommendationen av Swan Lee. Anna Ternheim kanske också kan va nåt (om än betydligt tristare än de du nämnde). Osignade band med bra kvinnlig sång...? <skamlös reklam> New Modern Angels Chameleon Temper </skamlös reklam> Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 8 november 2004 Trådstartare Dela Postat 8 november 2004 Tack för alla tips! En del av dem var helt nya namn men ska kollas upp. Björk och Tricky står båda i mina vinylbackar... Uppdaterar lite. Ladytron och Emiliana Torrini har jag också... Någon mer??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 8 november 2004 Dela Postat 8 november 2004 =,8 November 2004, 12:22] Kolla in Tricky, han var med i Massive attack ett tag tror jag (protection).En del av hans lite äldre låtar är väldigt bra och går i samma stil som Massive attack. Exempel på några låtar jag speciellt rekommenderar: Ponderosa Overcome Broken homes & "she makes me wanna die" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 10 november 2004 Dela Postat 10 november 2004 PJ Harvey glömde jag ju! Mer osignat... Girl with a monkey Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 10 november 2004 Dela Postat 10 november 2004 Kanske min & babujska´s musik kan vara nåt: 😆 lite musik (mp3) <-- en tidigare tråd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 10 november 2004 Dela Postat 10 november 2004 PJ Harvey glömde jag ju! Mer osignat... Girl with a monkey är inte det en Stones låt.... nä, det var ju Monky Tonk Women 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mossman Postat 10 november 2004 Dela Postat 10 november 2004 Bright Eyes Alla skivor är suveräna. Mest lättsmät kanske skivan "Lifted -Or the story is in the soil, keep your ear to the ground" (phew) är. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 10 november 2004 Dela Postat 10 november 2004 Baxter Det var första och enda gången jag sett någon nämna ett av sveriges absoluta bästa band som en av sina favoriter 🙁 Tips kan ju vara Nina's andra band "Grand Tone Music". Du kommer även att älska Frou Frou, tro mig (www.froufrou.net). Sedan bör du kolla upp danska Mew om du inte redan gjort det. The Postal Service kanske också vore nåt, trevlig melodisk och glad elektronika. Nån av Moloko's gamla plattor kanske också kan funka. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tomazopantera Postat 10 november 2004 Dela Postat 10 november 2004 Baxter Det var första och enda gången jag sett någon nämna ett av sveriges absoluta bästa band som en av sina favoriter 🙁 Stuart Baxter... en av sveriges fd absolut bästa tränare... min favvotränare *snyft* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 11 november 2004 Trådstartare Dela Postat 11 november 2004 Baxter Det var första och enda gången jag sett någon nämna ett av sveriges absoluta bästa band som en av sina favoriter 😳 /Majken Gillar man Baxter gillar man oxå Krom!!! Kolla up dem om du inte har hört... Många trevliga tips faktiskt. MER!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 12 november 2004 Dela Postat 12 november 2004 Ett kanon band som väl tyvärr somnat in var Niagara från Frankrike. Även Rita Mitsuki från samma land är en duo väl värd att kolla (lyssna) på. Svinbra! bägge två. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 12 november 2004 Dela Postat 12 november 2004 Tori Amos Tori Amos? Har inte hon jobbat ihop med Cannibal Corpse 😉 (extremt nischad humor) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ketri Postat 25 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 25 februari 2005 Nu drar jag igång den här igen. Har ju kommit en del nya användare sen sist... Ge mig mer fantastisk musik att lyssna på!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 25 februari 2005 Dela Postat 25 februari 2005 Baxter Det var första och enda gången jag sett någon nämna ett av sveriges absoluta bästa band som en av sina favoriter 😆 Stuart Baxter... en av sveriges fd absolut bästa tränare... min favvotränare *snyft* Mohahaha! SUPERETTAN! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 25 februari 2005 Dela Postat 25 februari 2005 kanske lali puna, mum eller ms john soda? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 25 februari 2005 Dela Postat 25 februari 2005 Goldfrapp regerar förövrigt. Såg att Android redan skrivit "Björk", men jag skriver också det, för hon är värd att nämna två gånger 🙂 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 25 februari 2005 Dela Postat 25 februari 2005 En gammal favorit om vi pratar sångerskor är Dalbello. Värt att kolla in "whôman foursays" från mitten av 80-talet. Dyker väl fortfarande upp i CD-reabackarna. /Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChrioN Postat 26 februari 2005 Dela Postat 26 februari 2005 Cunninlynguists - Southernunderground kanske kan vara något? ...hehe... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arete Postat 26 februari 2005 Dela Postat 26 februari 2005 Ööööhm... Silverman kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tomazopantera Postat 26 februari 2005 Dela Postat 26 februari 2005 Baxter Det var första och enda gången jag sett någon nämna ett av sveriges absoluta bästa band som en av sina favoriter 😱 Stuart Baxter... en av sveriges fd absolut bästa tränare... min favvotränare *snyft* Mohahaha! SUPERETTAN! 🙂 *Nynnar en gammal klassiker* These boots are made for walking and thats just what they'll do. One of these days they'll walk all over you... Cool låt förövrigt, med Nancy Sinatra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tomazopantera Postat 26 februari 2005 Dela Postat 26 februari 2005 En gammal favorit om vi pratar sångerskor är Dalbello. Värt att kolla in "whôman foursays" från mitten av 80-talet. Dyker väl fortfarande upp i CD-reabackarna. /Bengan Wow... Dalbello gjorde en grymt bra skiva som hette "She" En favvoskiva under ett par år nångång på åttiotalet.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.