spaceman Postat 10 september 2008 Postat 10 september 2008 Cakewalk kommer att släppa Sonar 8 den 22 september. http://www.cakewalk.com/ Smygtitta på: http://forum.cakewalk.com/tm.asp?m=1481952
equality Postat 12 september 2008 Postat 12 september 2008 (redigerat) Thnx Spaceman! Svårt att bilda sig uppfattning om vilka "förbättringar" som genomförts. Har 7:an och väntar med uppdatering tills jag ser något mer konkret och tills audioeditering får ett eget fönster. Mycket märkligt att det inte fått det för länge, länge sedan! Redigerat 12 september 2008 av equality
barkley Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 (redigerat) Tänkte bara höra om den är nån som ramlat på nån förhandsinfo vad som kommer i nya versionen. Redigerat 23 september 2008 av Olsberg Slår ihop med tidigare ämne
android Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 (redigerat) Har inte Sonar haft stöd för 64-bitars-OS sedan version 6 eller 7? Redigerat 16 september 2008 av android
DieHard (oregistrerad) Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Har inte Sonar haft stöd för 64-bitars-OS sedan version 6 eller 7? Jo det har den.
Vallhagen Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Det är inte så mycket info släppt ännu. Det hojtas en del på CW-s forum, men nån rejäl info dyker väl upp först nu efter helgen när man kan börja förbeställa. Något: Man får med ett par nya pluggar o instrument, bl a Dimension Pro. Känns lite lullulligt om ni frågar mig, men det skadar ju inte och pluggpaketet ÄR rätt fett. Kanske mer intressant för förstagångsköparen av Sonar än oss som (ev) uppgraderar. En ny spårtyp; "Synth Track", så man slipper två spår (ett midi och ett instrument) för varje VSTi / DXi. Skall vara 100% bakåtkompatibelt och man ska kunna toggla mellan den "gamla varianten" och den nya med en knapptryckning. Sen ryktas det om "underhuvenförbättringar" med bättre latencyvärden osv. Vi får väl se:) Midi Loop Browser ska inkluderas. Inte ett år för tidigt:) ...men som sagt, officiell info släpps efter helgen. *** En uppgradering brukar väl kosta ungefär 2000 kr(?). Vill man köpa Sonar för första gången drar jag väl till med mitt standardstalltips: Köp "förra versionen" (alltså nuv version 7) och spara massa tusenlappar. Thomann kränger den just nu för 270 EURO, och det kan kanske gå att få ännu billigare:) tjing
Neosus Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Japp! 7 PE är redan en grym version.. Men mer uppgifter om 8:an kommer snart. Finns kanske mer gottigottgott i den som ingen vet om? 😉
android Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Jo, Cakewalk har ju sagt att det är mer i paketet än vad som läckt ut hittills. Jag hoppas på lite småsaker i MIDI-delen som säkert jag är ensam om att bry mig om... 😎
spaceman Postat 22 september 2008 Trådstartare Postat 22 september 2008 Nu är Sonar 8 här. Mer info här: http://www.cakewalk.com/Products/SONAR/English/default.asp
barkley Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Ja nu har dom ju släppt info om Sonar 8 http://www.cakewalk.com/Products/SONAR/English/default.asp Ser onekligen ut som ett starkt kort... Hmm ska man köpa en iMac med Logic eller en lite billigare PC med Sonar 8 Tough question
android Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Jag tycker att det här ser mycket trevligt ut! (Men jag har bara Sonar 5PE nu så blir det ju massa nytt för mig...!! 🙁) Börjar skeppas den 2:a oktober.
spaceman Postat 20 oktober 2008 Trådstartare Postat 20 oktober 2008 Är det någon mer galning som uppgraderat till PE 8 än jag ? Kan bara säga att jag är helnöjd. Dimension pro är kalas och TS 64 Transient Shaper samt TL-64. 🙂
android Postat 21 oktober 2008 Postat 21 oktober 2008 Är det någon mer galning som uppgraderat till PE 8 än jag ? Kan bara säga att jag är helnöjd.Dimension pro är kalas och TS 64 Transient Shaper samt TL-64. 😮 Ah, låter bra. Jag är på gång att uppgradera så fort pengar finns...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.