Jump to content
Annons

Paul McCartney levererar inte längre...


tomazopantera

Recommended Posts

Front 242, Das Ich, Bowie (som sagt), Björk, Depeche Mode, PJ Harvey...

Allvar?

5 plattor med Björk som håller hela vägen?

Jag kan inte komma på ett enda band som gjort 5 helgjutna skivor,

inte ens Kraftwerk.

Homogenic, Vespertine, Post, Debut.... oops, sorry, det blev visst bara 4... (Jag har dock inte hört Medulla än.) Men jag tycker absolut att de 4 håller hela vägen! Alla låtarna är kanske inte superduper, men det finns ingen som inte funkar.

Men det beror väl på vad du lägger i ordet "helgutna"... Om du kräver att vartenda spår ska va kanon blir det lite svårare, men om bara skivan som helhet ska va kanon så blir det ju några stycken...

Kraftwerks skivor är ju lite "ojämna" (eller hur man nu ska uttrycka det). Vissa låtar är ju mest bara coola... "Ohm sweet ohm", t.ex. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
energisprutande hormonfrustrationer som She Loves You likadant som för 40 år sedan?

-STOPP GUBBE, det blir inga mer skivsläpp för dig, eftersom du passerat 27.

Blir man mindre kär när man blir gammal?! 😏

Såg träd, gräs och stenar i Kalmar för en månad sedan. De sjöng "Cause im a punkrocker, yes i am", och Bo-Anders är väl 65+.

Varför göra det till en åldersfråga? Är musiken bra bryr jag mig inte om kroppen bakom den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ebbot och grabbarna i Tsool är uppe i fyra helgjutna skivor.. Är säker på att även den femte kommer att knäcka. Om bara gubbarna kan hålla sams...

Grymt bra på cirkus häromkvällen förresten. Ebbot har en skön stil... Fan vad jag älskar dessa göteborgare...

Tycker U2 har haft en hög lägstanivå länge, kanske lite mainstream men släpper ofta rätt smarta grejjor... Syskonbandet med Jim Kerr i spetsen gick in i åttiotalsåtervändsgränden..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...