clabbe Postat 9 september 2008 Dela Postat 9 september 2008 det är så att jag har en iLOK, och har installerat pro tools LE på min hemmadator. men när jag startar pro tools så säger den att den inte hittar digidesign hardware och att ajg ska koppla in den. ska inte iLOK fungera som en "hardware" så att man kan jobba med sina projekt på annat ställe än bara på sin studiodator eller är jag helt ute och cyklar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 9 september 2008 Dela Postat 9 september 2008 det är så att jag har en iLOK, och har installerat pro tools LE på min hemmadator.men när jag startar pro tools så säger den att den inte hittar digidesign hardware och att ajg ska koppla in den. ska inte iLOK fungera som en "hardware" så att man kan jobba med sina projekt på annat ställe än bara på sin studiodator eller är jag helt ute och cyklar? Jag förutsätter att du har ett ljudkort som går använda till PT? Om inte kommer det inte att fungera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clabbe Postat 10 september 2008 Trådstartare Dela Postat 10 september 2008 ja alltså i studion har jag en mbox 2, men jag trodde ilok var till för att man ska kunna "ta med sig" hårdavaran hem och kunna använda pro tools hemma också, men icke sa nicke. tack för svaret Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 10 september 2008 Dela Postat 10 september 2008 ja alltså i studion har jag en mbox 2, men jag trodde ilok var till för att man ska kunna "ta med sig" hårdavaran hemoch kunna använda pro tools hemma också, men icke sa nicke. tack för svaret Nej - iLok är ett hårdvarulås för vissa plugins och vissa program, medan kopieringsskyddet för Protools, är hårdvaran i sig, dvs ljudkortet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 10 september 2008 Dela Postat 10 september 2008 Skaffa ett audiophile 2496 så kan du använda PT:n. Kortet kostar bara runt 700:- idag. Kan vara värt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 10 september 2008 Dela Postat 10 september 2008 700 spänn är ganska saftigt för en dongle. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zagor Postat 10 september 2008 Dela Postat 10 september 2008 Skaffa ett audiophile 2496 så kan du använda PT:n. Kortet kostar bara runt 700:- idag. Kan vara värt. audiophile räcker inte, han måste köpa PT m-powered också... det blir dyrare än att skaffa sig en minim-box eller en micro... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clabbe Postat 10 september 2008 Trådstartare Dela Postat 10 september 2008 offtopic men claes jag kan inte skriva till dig får detta felmeddelandet: "Följande fel hittades Vi kunde inte hitta några träffar för medlemsnamnen du skrev in i fältet för meddelandekopia. Kontrollera namnen igen Detta meddelande har inte skickats" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 10 september 2008 Dela Postat 10 september 2008 (redigerat) offtopic men claes jag kan inte skriva till dig får detta felmeddelandet: "Följande fel hittades Vi kunde inte hitta några träffar för medlemsnamnen du skrev in i fältet för meddelandekopia. Kontrollera namnen igen Detta meddelande har inte skickats" Skumt... Forumet gör kanske skillnad på versaler och gemener? Har du skrivit "Claes" och inte "claes"...? Annars kan du ju maila i stället för att skicka PM. Jag rensade mina PM härom dagen, från att ha varit på typ 98% fullt, så är de nu nere på 34%... Om det inte funkar som det ska med PM så ska man kanske anmäla detta inlägget och be moderatorerna kolla upp om det är något trasigt fel som har gått sönder i databasen...? Redigerat 10 september 2008 av Claes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 10 september 2008 Dela Postat 10 september 2008 700 spänn är ganska saftigt för en dongle. Är det? 🙂 Beror väl på vad man jämför med. En natt på krogen försvinner 700:- jävligt snabbt. En par brallor och du är uppe i eller nästan 700:-. Två kassar på ICA som räcker i typ två veckor. Ja listan kan göras långt. Summa sumarum: 700:- är inte mycket i dagens läge. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 10 september 2008 Dela Postat 10 september 2008 Är det? 🙂 Beror väl på vad man jämför med. En natt på krogen försvinner 700:- jävligt snabbt. En par brallor och du är uppe i eller nästan 700:-. Två kassar på ICA som räcker i typ två veckor. Ja listan kan göras långt. Summa sumarum: 700:- är inte mycket i dagens läge. 😱 Nej 700kr är inte mycket pengar alls. Men för något som borde vara totalt onödigt är det mycket pengar. Att låsa ett inspelningsprogram till vissa utvalda interface känns helt onödigt i dagens läge (det fanns väl en viss poäng i det då det begav sig). Att kunna använda en och samma licens på två datorer utan extra kostnad känns som en självklarhet idag tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 10 september 2008 Dela Postat 10 september 2008 (redigerat) Är det? 🤪 Beror väl på vad man jämför med. En natt på krogen försvinner 700:- jävligt snabbt. En par brallor och du är uppe i eller nästan 700:-. Två kassar på ICA som räcker i typ två veckor. Ja listan kan göras långt. Summa sumarum: 700:- är inte mycket i dagens läge. 😳 Nej 700kr är inte mycket pengar alls. Men för något som borde vara totalt onödigt är det mycket pengar. Att låsa ett inspelningsprogram till vissa utvalda interface känns helt onödigt i dagens läge (det fanns väl en viss poäng i det då det begav sig). Att kunna använda en och samma licens på två datorer utan extra kostnad känns som en självklarhet idag tycker jag. Jo jag kan hålla med dig att en dongel överhuvudtaget är onödigt och att det är sniket inte kunna installera på mer än en.. Man bör kunna installera på två datorer. Om jag inte minns fel går det med sonar. skulle jag behöva ha på två går det inte med cubase. Men skulle jag behöva det någonsin skulle jag inte ha nåt dåligt samvete tanka hem det och installera. Man har ju betalat för den redan. Redigerat 10 september 2008 av DieHard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 20 september 2009 Dela Postat 20 september 2009 (redigerat) Kan ju meddela att en viss grupp har släppt ett verktyg som knäcker iLOK skyddet, även då verktyget har en rad buggar just nu, så är dom på väldigt god väg att knäcka Ilok... Och funkar redan nu på många iLOK pluggar... Redigerat 20 september 2009 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.