Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har en liten fråga ang studiobygge hemma. Om jag kopplar på följande sätt är jag på rätt spår då:

1. Kopplar gitarr till v-amp.

2. V-amp vidare till externt ljudkort

3. Firewire från externt ljudkort till dator

Jag har sett bra tips på detta forum gällande externa ljudkort såsom tex mackie. Fungerar det ljudkortet bra även om man har en generellt mindre bra bärbar dator? Tack på förhand till alla kunniga för bra tips och råd.

• 4 veckor senare...
Annons
Postat

Har V-ampen line-out utgångar så låter det helt okej!

Jag kör dock gitarreffekterna i datorn med t.ex. Amplitube. Nån som vet mer om just V-ampen kanske kan säga om det går att få en helt vanlig förstärkning utan effektpålägg? Dvs enbart anpassning av signalen från gitarr -> line-out.

Själv kör jag en 'Matrix-X' som jag köpte på Jam just för att förstärka gitarren till en nivå som datorns line-in tycker om.

Postat

Det jag tyckte lät okej var den kopplingsordning du tänkt dig alltså, huruvida Mackie gör bra ljudkort har jag ingen aning om.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.