MusicNixon Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Jag lusläser alla tips/tutorials i Studio. Även i program som jag inte använder. Ibland får jag tips och lär mig något nytt, ibland kan jag redan metoderna som visas. Men eftersom jag även är musiklärare, och undervisar i Reason, gillar jag att läsa hur skribenten har förklarat och lagt upp artikeln. Ur pedagogisk synvinkel alltså.
Kill All Autotuner Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Som självlärd Reasonanvändare , mestadels för att manualen är så snustorr , är man alltid öppen för fiffiga lösningar. Jag dök in för nåt år sedan in i Reason från att knappt ha en susning om vad en oscillator var för något (spelar egentligen slagverk och bas ) och kan bara prisa användarvänligheten. Läser alla tips i tidningen även om jag inte utnyttjar allt , så sitter man ofta och går efter steg-för-steg anvisningar bara för lärandets skull.
Fridh Postat 3 december 2004 Trådstartare Postat 3 december 2004 Kul med alla svar! Verkligen uppskattat. Det är jättenervöst ibland, för man vet inte riktigt hur en artikel tas emot. Hur funkade den sista? Är ni prenumeranter eller lösbuffelköpare? ;-) Eller tjyvläsare!? 😎🙂
jesp Postat 4 december 2004 Postat 4 december 2004 Jag efterlyser en artikel/tutorial om hur man jobbar med Reason tillsammans med cubase eller annat program. Men jag är helt nybörjare på Reason det kanske är skitenkelt vem vet...inte jag. 😛 Jag fattar inte hur man byter drumpattern samtidigt som man spelar upp Reason och Cubase eller ska man ha samma pattern hela tiden....fattar inte eller jag kanske är dum 😳 . Jag har löst det med att jag sparar ner till wav filer och lägger in i cubase.
insolitus Postat 5 december 2004 Postat 5 december 2004 (redigerat) Jag fattar inte hur man byter drumpattern samtidigt som man spelar upp Reason och Cubase eller ska man ha samma pattern hela tiden....fattar inte eller jag kanske är dum 😏 . Jag har löst det med att jag sparar ner till wav filer och lägger in i cubase. Automatisera knappsatsen som finns till vänster om stepsequencern, då funkar det! 😎 Eller kan du ju skriva in dina patterns som midinoter i Reasons sequencer om du tycker det är lättare. EDIT: Många av dina bilder du hade på din sida var ju riktigt grymma jesp!! 🙂 Redigerat 5 december 2004 av insolitus
Fridh Postat 5 december 2004 Trådstartare Postat 5 december 2004 Grovt förenklat så är det ju så att man använder reasons sequencer samtidigt som den andra sequencern, det är det som är finessen med rewiresynkningen, att den är sample accurate.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.