cm0s Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 "Snål" är ju relativt. Det beror på vad du är ute efter.
JnS Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Tänkte använda de till trummor har 512 ddr me kasst ljudkort~~
joachime Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 (redigerat) Har du kollat in rgc:audio sfz? Den är gratis och inte så resurskrävande. Men den tar iofs bara soundfonts, ogg och wav. Det kan ju vara en fördel eftersom det finns en massa soundfonts att tanka ned gratis på nätet. Om du kollar in på kvr så ska det även finnas gratis editors till sfz. Edit: ett stavfel Redigerat 25 november 2004 av joachime
Danny Cort (oregistrerad) Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Rekommenderar helt klart Motus March Five. Hyfsat resurssnål & läser "alla" format.
joachime Postat 25 november 2004 Postat 25 november 2004 Den verkar intressant. Klarar den soundfonts också? Såg inget om det på MOTUs hemsida.
JnS Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Okej tackar för tipsen 🙂 Ska dyka ner i kontakt först å kolla vad den har att erbjuda 😎
Pluffo Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Visst verkar Konktekt hyffsat snål, men om man själv är snål också så kan säkert Vsampler 3 vara ett alternativ. Nu har jag inte haft tillfälle att pröva den själv men på pappret så verkar den ruggigt bra för att bara kosta 1300:-. Läser massor av format, kan editeras in i dödens dagar. någon som är lite mer insatt skulle gärna kunna få påpeka vad som skiljer denna ifrån t ex Kontakt. Vad motiverar den där prisskillnaden på 2700:-? Har varit lite sugen på Vsampler själv men vill även ha en redig ljudbank som man t ex får till med Kompakt...lightversionen av Kontakt. Kan lika gärna slänga ut denna frågan här: Är det någon som sitter på information om några schysst samplings CD som innehåller en massa bra basicljud som pianon, gitarrer, trummor, fioler, blås, körer...ja, lite av det mesta. Som Kompakts medföljande ljudbibliotek.
Pluffo Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 det finns en massa soundfonts att tanka ned gratis på nätet Detta hör man väldigt ofta. Finns det några sidor och utvecklare som kan rekomenderas framför andra....Gör man t ex en sökning på Google så får man ju upp...en del.. 😎
JnS Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Snacka med en på msn han tyckte ja skulle köra battery 2.0 försöker lära mig nu 😆
cm0s Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Snacka med en på msn han tyckte ja skulle köra battery 2.0 försöker lära mig nu 😆 Battery 2 är avsedd för trummor och liknande.
JnS Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Tänkte använda de till trummor har 512 ddr me kasst ljudkort~~ ~~
dede Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Jag har försökt medVsampler till trummor. Den är OK. Tyckte att den krävde en hel del resurser. Men då använde jag de inbyggda effekterna; reverb, comp, eq. Du måste oxå mixa ditt trumljud i samplern eftersom den bara har stereo ut.. Battery har jag bara utmärkt att säga om. Lättfattlig, snål, stabil.
JnS Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Ett problem bara, den fyller mixern med hur många channels som helst, vart bestämmer ja hur många channels battery ska ha? (vet, inte läst manualen än tänkte få lite "gratis" hjälp 😆
joachime Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 det finns en massa soundfonts att tanka ned gratis på nätet Detta hör man väldigt ofta. Finns det några sidor och utvecklare som kan rekomenderas framför andra.... Har du testat söka på soundfonts på forumet? Egghuvud tipsar om en Steinway, Twilight_Zound tipsar om Hammersound, captain nemo om ytterligare ett flygel och aspucko om trummor. Det finns säkert fler...
JnS Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 (redigerat) lr www.audiofarm.cc Redigerat 28 november 2004 av JnS
android Postat 29 november 2004 Postat 29 november 2004 Någon som kan rekomendera en stabil sampler som är energi snål 🙂 ? Hårdvara eller mjukvara? 😳 Jo, att hårdvarusamplern är energisnål måste ju va ett av de vanligare önskemålen.... 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.