Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er ,

Jag har köpt ett extern ljudkort , en Zoom zfx s2t , där är gitarr , aktiva högtalare ( fostex pmo4) , och mina datorhögtalare inkopplade. Jag tycker inte det funkar bra att lyssna på musik i mina aktiva högtalare, och det är inte jättelyckat att spela gitarr i mina datorhögtalare. Vill ju kunna spela till musik där det låter bra och vill gärna ha lite tryck och inte allt för basfattigt.

Har ni tips på hur man ska få till det ?

Vet ni några högtalare som tål att spela i med lite tryck, både musik och gitarr med diverse effekter ?

Har även funderat på att köpa en förstärkare och köra line-in och koppla in några högtalare som pallar detta. Tycker Fostex är basfattigt förövrigt.

Tack på förhand

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Hej på er ,

Jag har köpt ett extern ljudkort , en Zoom zfx s2t , där är gitarr , aktiva högtalare ( fostex pmo4) , och mina datorhögtalare inkopplade. Jag tycker inte det funkar bra att lyssna på musik i mina aktiva högtalare, och det är inte jättelyckat att spela gitarr i mina datorhögtalare. Vill ju kunna spela till musik där det låter bra och vill gärna ha lite tryck och inte allt för basfattigt.

Har ni tips på hur man ska få till det ?

Vet ni några högtalare som tål att spela i med lite tryck, både musik och gitarr med diverse effekter ?

Har även funderat på att köpa en förstärkare och köra line-in och koppla in några högtalare som pallar detta. Tycker Fostex är basfattigt förövrigt.

Tack på förhand

Om det är hifi-högtalare och inte studiomonitorer du är ute efter så har jag ett par riktigt bra 3-vägs golvhögtalare som bara står.

Jamo E-870

E870.jpg

Dom är 6 år och knappt använd sen 2 år tillbaka pga platsbrist då jag separerade från exet.

De går riktigt djupt ner i basen och basen är väldigt tajt tack vare de små och snabba elementen.

Mellanregistret är tydligt diskanten luftig. Dom är behagliga att lyssna på musik i men man vill inte mixa musik i dom. Vill man så kan man ta bort ett kortslutningsbleck på baksidan och köra bi-wire.

Dom kostade ny 9000:- och är fortfarande som nya utan repor. Kartonger finns kvar.

Men skulle kunna släppa dom för 1/3 av priset. Då får du otroligt mycket högtalare för pengarna. 🙂

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Tackar för erbjudandet , tyvärr är de i största laget kanske. Men de pallar alltså rejält tryck att både spela gura och musik i ?

Hur menar du med att spela gura i? Du måste ju ha en gitarrstärkare att micka upp alternativt en Pod eller nån typ av mjukvaruplug. Dom spelar starkt i alla fall. Men kom ihåg att de är i första hand tänkt som hi-fi högtalare. 😲

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.