Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag har sett videos på youtube hur man kör låten nirvana-smells like teen spirit

problemt är jag får alldrig in bastrumman (typ alldrig) är det nån som

vet nån bra träning elr nå så att det blir lättare?

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
  perrock sa:
jag har sett videos på youtube hur man kör låten nirvana-smells like teen spirit

problemt är jag får alldrig in bastrumman (typ alldrig) är det nån som

vet nån bra träning elr nå så att det blir lättare?

Öhhh? 🥰 Var vill du ha bastrumman? I trumsetet? Bakom dig????

Postat
  ramoand sa:
ja tror han syftar på hur Dave Grohl spelar med baskaggen i låten och att han vill ha ett bra sätt att lära sig spela så..

det exakt vad jag menar kanske inte är så bra på att formulera mig 🥰

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
  perrock sa:
  ramoand sa:
ja tror han syftar på hur Dave Grohl spelar med baskaggen i låten och att han vill ha ett bra sätt att lära sig spela så..

det exakt vad jag menar kanske inte är så bra på att formulera mig 🙂

Du får lyssna på hur han spelar och sitta och jamma till. Har man taktkänsla så kommer det automatiskt.

Saknar man däremot taktkänsla så blir det väldigt svårt.

Då kan man istället skala en potatis. 🥰

Postat
  Analogfreak sa:
  perrock sa:
  ramoand sa:

det exakt vad jag menar kanske inte är så bra på att formulera mig 🙂

Du får lyssna på hur han spelar och sitta och jamma till. Har man taktkänsla så kommer det automatiskt.

Saknar man däremot taktkänsla så blir det väldigt svårt.

Då kan man istället skala en potatis. 🥰

ska testa båda grejerna 🙂

raso (oregistrerad)
Postat

I introt, där gitarren går från clean till distad tror jag att slagverkare grohl spelar: virvel (med båda stockarna), baskagge, hi-hat 4 ggr. Jag är inte så bra på trummor så jag brukar byta ut hi-haten mot en till baskagge.

Det kanske blir tidskrävande att fråga folk hur man spelar med i låtar i längden och då kan man köpa guitar pro, eller ladda ner tux guitar (som är nästan exakt samma fast gratis) och söka på ultimate-guitar.com efter tabs på låtarna. fast du måste ju lära dig läsa noter om du inte redan kan det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.