crowster (oregistrerad) Postat 6 november 2004 Postat 6 november 2004 Gillar inte nya funktionen loop contruction, utan det var mycket lättare att redigera audiospår i gamla cakewalk audio 9. Men sonar 4 har så många nya andra bra funktioner så jag e splittrad. Det e framförallt att man inte kan ställa markören varsomhelst i audiospåret markera, flytta, sudda, sänka o höja volymen som jag saknar mest i loop constuction, eller har jag missat något? Nån som har en annan åsikt eller håller med?
P3t3r Postat 6 november 2004 Postat 6 november 2004 Vet inte hur ljudredigeringen funkar idag i Sonar, men den var inte så bra förr. Därför började jag använda SoundForge för att redigera ljudspåren i Cakewalk/Sonar. Det gör jag fortfarande och tycker det funkar bra. Så ett tips kan vara att testa andra ljudredigeringsprogram.
StarCruiser Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 Gillar inte nya funktionen loop contruction, utan det var mycket lättare att redigera audiospår i gamla cakewalk audio 9. Men sonar 4 har så många nya andra bra funktioner så jag e splittrad. Det e framförallt att man inte kan ställa markören varsomhelst i audiospåret markera, flytta, sudda, sänka o höja volymen som jag saknar mest i loop constuction, eller har jag missat något? Nån som har en annan åsikt eller håller med? Hej, alla funktioner som fanns i "Audio View" i CWPA 9 finns idag inbyggt i Track view. Du ska alltså INTE använda loop construction, utan istället zooma in ljudspåret direkt i trackview. Där kan du klippa, flytta, tysta (heter "mute" så på svenska?) fade:a och allt annat som man kan tänkas behöva. Loop construction ska du bara använda om du vill skapa loopar av din inspelning. I 4:an har du numera också möjlighet att ställa in pitch, volym m.m. i denna vy. //Mvh Magnus
crowster (oregistrerad) Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Tack så jättemycket Magnus, det var precis det jag behövde veta...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.