Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det så?

Jag söker ett program som är lättorienterat och logiskt men samtidigt omfattande med hänsyn till instrument och effekter då jag inte tänker använda några "verkliga" instrument. Jag provade FL och tyckte att det var mer lättorienterat än cubase men det kändes som att det inte fanns lika mycket instrument och effekter som i cubase.

Fråga nr. 2: Vad är det som karakteriserar FL i förhållande till andra program?

Tack på förhand/

Anna

Annons
Postat
Är det så?

Jag söker ett program som är lättorienterat och logiskt men samtidigt omfattande med hänsyn till instrument och effekter då jag inte tänker använda några "verkliga" instrument. Jag provade FL och tyckte att det var mer lättorienterat än cubase men det kändes som att det inte fanns lika mycket instrument och effekter som i cubase.

Tack på förhand/

Anna

Förmodligen att FL är snabbt och lättarbetat, dessutom så tar det inga tider att komma igång med det.

Om du känner att du har brist på effekter och instrument så går det att "bygga ut" sin arsenal av vst synthar. 🙂

Postat
Är det så?

Tack på förhand/

Anna

jag slår ett slag för Reaper
Postat

Man kan göra vilken musik som helst i FL Studio även fast många tror tvärt emot. Det är lätt att göra trumloopar, och pianorollen är grymt effektiv för det. Vilken genre har du tänkt fördjupa dig i?

Postat

Tack för svaren allihop.

Gengren är experimentell goth/industriell stämningsmusik, som tex. musiken till silent hill spelen om det säger dig något, eller Arcana. Jag är också på jakt efter regn, tåg och cello ljud, nån som vet var man hittar det?

Take care/Anna

Postat
Tack för svaren allihop.

Gengren är experimentell goth/industriell stämningsmusik, som tex. musiken till silent hill spelen om det säger dig något, eller Arcana. Jag är också på jakt efter regn, tåg och cello ljud, nån som vet var man hittar det?

Take care/Anna

Udda ljud det, men då är det väll bäst o skaffa sig ett stort samplings bibliotek och några romplers (spectrasonics atmosphere tillexempel, många sköna ljud har den, allt från stråkar till mystiska röster, men nått tåg tvivlar jag på).

Postat

Även om youtube har dålig ljudkvalitét så märks det inte slutändan, så kolla där också!

Postat
Tack för svaren allihop.

Take care/Anna

Hej!

Det finns många bra och användbara ljud på: http://www.ljudo.com/default.asp?lang=tSwedish&do=it

Regn och tåg ljud har jag hittat där iaf.

Lycka till!

/Daniel

Postat

Nu vet jag inte om det alls är samma sorts musik, men det finns en kille på här på forumet som heter Lonian, han är lite goth-ish och gör musik i FL, du kan ju alltid mingla upp honom ifall han inte hittar den här tråden själv

Postat
Tack för svaren allihop.

Take care/Anna

Det finns en synth som följer med Fl Studio som har en hel del sköna ljud och stora möjligheter för modifiering. Den heter Sytrus, du hittar den i add > channel > Sytrus. Bläddra lite ibland alla presets som finns så kan du utefter dom modda själv o lägga effekter etc. Jag har överanvänt den synthen o måste säga att jag gillar den skarpt för att vara en FLsynth.

Postat (redigerat)
Tack för svaren allihop.

Take care/Anna

http://www.soundsnap.com kan man hitta mycket olika samplingar som folk har laddat upp. Tåg och regn borde finnas där.

Redigerat av FlyRider
Postat
Flyrider...

Är det du som varit med o gjort låten "fly rider" pojken o flugan med nån nintendo spinoff?

Haha, ja det är jag som har gjort den. För en del år sen :-)

Var såg du den? Youtube?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.