Memphis Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 (redigerat) Varför har man inte pengar att köpa allt man vill ha, Vet ej. 😉 Vad vill ni köpa? Jadu. 🙂 Dessa prylar e mina nuvarande realistiska drömmar och som jag nu med fast jobb sparar till: -En Quaddator -TC Electronics Desktop 6 eller Emu0404USB -En Röde Nt2-a -Två st 22" skärmar -Stora och bra monitorer -Ett studioskrivbord -Cubase 4 -Fler EastWest biblotek -Superior 2 -Gitarr och bas emulator -En 7-strängad Ibanez-gitarr -En 5-strängad Ibanez-bas -Halvakustisk ackegura 🙂 Uppskattat värde är typ 50 000kr. Donationer mottages tacksamt.. 😉 Redigerat 5 september 2008 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Fred på Jorden? Aaaaawwww! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Fred på Jorden? Aaaaawwww! 😉 😉 Jovars, hade ju inte heller varit fel förstås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Jag vill ha en Lemur......nu!!! Om du nu skulle ta och skaffa en lemur... får jag komma hem till och leka med den då? Om jag hade en lemur, skull' ja' alri vara sur Vi skulle leka varje da' tills lemuren trodde han var ja' raka av hans lena päls sedan åkte han på räls till mitt jobb varenda da' och gjorde mitt jobb så bra! ...det är bara att sjunga med nu... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Varför har man inte pengar att köpa allt man vill ha, Vet ej. 🙂 Vad vill ni köpa? Jadu. 🙂 Dessa prylar e mina nuvarande realistiska drömmar och som jag nu med fast jobb sparar till: -En Quaddator -TC Electronics Desktop 6 eller Emu0404USB -En Röde Nt2-a -Två st 22" skärmar -Stora och bra monitorer -Ett studioskrivbord -Cubase 4 -Fler EastWest biblotek -Superior 2 -Gitarr och bas emulator -En 7-strängad Ibanez-gitarr -En 5-strängad Ibanez-bas -Halvakustisk ackegura 🙂 Uppskattat värde är typ 50 000kr. Donationer mottages tacksamt.. 😉 Ja det där blir måååånga övertidstimmar för att få ihop det där eller ett extrajobb. Men då skulle det inte finnas tid till musiken. Ja vilket dilemma 😉 Kan vi inte införa en ingen- äger- något- dag så man bara kan gå till närmaste butik och bara plocka det man behöver och orkar bära med sig hem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 (redigerat) Ja det där blir måååånga övertidstimmar för att få ihop det där eller ett extrajobb. Men då skulle det inte finnas tid till musiken. Ja vilket dilemma 🙂 Nja, tror inte det kommer det kommer ta så hemkst lång tid att spara ihop till grejerna. Tog nyss studenten och bor ju fortfarande hemma så har inga utgifter till hyra, mat, el o bredband. 😉 Bara bilen o försäkringen. Så inom ett år så har jag nog prylarna. 🙂 Efter det ska jag spara till en Lemur 😉 Redigerat 5 september 2008 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SyntaxError Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Fred på Jorden? Aaaaawwww! 😉 😉 Jovars, hade ju inte heller varit fel förstås. Va?? Jämför du det med den fetaste datorn, dom bästa preamparna, dom bästa (gröna) mikrofonerna, en lemur, ett totalfett digital/analogt mixerbord med extra allt (ost) och alla syntar/gitarrer/trumset i hela världen???? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Fred på Jorden? Aaaaawwww! 😉 ☺️ Jovars, hade ju inte heller varit fel förstås. Va?? Jämför du det med den fetaste datorn, dom bästa preamparna, dom bästa (gröna) mikrofonerna, en lemur, ett totalfett digital/analogt mixerbord med extra allt (ost) och alla syntar/gitarrer/trumset i hela världen???? 😆 "Gröna mikrofoner" kommer hänga kvar länge här tror jag, poäng till Valhagen. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 -Gitarr och bas emulator-En 7-strängad Ibanez-gitarr -En 5-strängad Ibanez-bas -Halvakustisk ackegura Av ren nyfikenhet. Vad ska du med en gitarr och bas-emulator till när du har gitarrer och bas att spela på? Eller menar du förstärkar-emulatorer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tigerkaka Postat 6 september 2008 Dela Postat 6 september 2008 Vad jag vill ha? Ojoj... * Ett eget musikrum där jag kan få arbetsro. Ett hörn i vardagsrummet är inte kul alls... 😆 * En Moog Little Phatty II * En melodica * Ett klockspel * En EH Smallstone phaser * En Boss RE-20 * En genomgång och service av min gamla sitar * Få lagat en minimal spricka i min gamla Bjärton gura * Separata utgångar på min Yamaha orgel och gärna midisynk till trummaskinen/arpeggiot/autokompet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 6 september 2008 Dela Postat 6 september 2008 -Gitarr och bas emulator-En 7-strängad Ibanez-gitarr -En 5-strängad Ibanez-bas -Halvakustisk ackegura Av ren nyfikenhet. Vad ska du med en gitarr och bas-emulator till när du har gitarrer och bas att spela på? Eller menar du förstärkar-emulatorer? Ja, menade förstärkar-emulatorer. 🙂 Lite otydlighet från min sida kanske, missade även pluralform. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrillen (oregistrerad) Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 Skrämmer liv i denna tråd igen, är i stort behov av att få drömma lite när allt känns så hopplöst. Blev nyss av med jobbet så alla pengar jag tålmodigt sparat måste tyvärr användas som backup till sjag hittar ett nytt jobb. Men dessa jobb är fan som små tomtar, man vill tro att de finns men blir lika besviken varje gång någon kommer och berättar för en hur det egentligen ligger till... hemstudiobygget ligger helt på is, och jag som tänkt starta en byggartråd här till sommaren, allt ligger fanimej på is... Min önskelista!!! JOBB JOBB JOBB a-kassan räcker så vi kan bo kvar i huset och se till att barnen får allt de behöver, vilket förstås är det viktigaste, men det finns ett barn inom mig som också behöver få lite utlopp för sin kreativitet 🥰 Eller vinna på lotto eller liknande går också bra, men jag är för snål för att spela så det kommer aldrig att hända. Nåja lite önskningar i dagens finansiella kris, inte mycket begärt men ack så svårt att få till känns det som.. //Chrille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 (redigerat) Om du nu skulle ta och skaffa en lemur... får jag komma hem till och leka med den då? Om jag hade en lemur, skull' ja' alri vara sur Vi skulle leka varje da' tills lemuren trodde han var ja' raka av hans lena päls sedan åkte han på räls till mitt jobb varenda da' och gjorde mitt jobb så bra! ...det är bara att sjunga med nu... 🥰 hahaha! Du är ju underbar! EDIT: Förresten hur går det med din animering? Redigerat 26 maj 2009 av laxlaxlax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 Hade jag haft pengar skulle jag hyra in Joachime och Henke att sitta och dra dåliga ljudtekniksskämt vid mitt köksbord och spela in helt värdelösa men roliga låtar i en vecka. Och deras familjer skulle skickas på spa eller något annat så de slapp dåligt samvete över dom och kan hänge sig totalt åt sig själva. Inkluderat är också: * Fisketurer * Plötsligt hitta oväntade överraskningar i form av gammal hårdvara som ingen upptäckt förut. Typ en inka-kompressor eller nån rysk märklig apparat med konstiga tecken, konstiga kontakter ( en line in, en line out och ett till onämnt jack ) eller nån syrig hembyggd handmålad apparat som fungerar med tvåtumsband från 68. * Överkonsumering av snus. * Förbud för mobiler och all annan verklighetsförankring * En liten fryntlig italiensk kock som har rykande mat färdig precis en stund efter när kommit på att man är hungrig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrillen (oregistrerad) Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 Hade jag haft pengar skulle jag hyra in Joachime och Henke att sitta och dra dåliga ljudtekniksskämt vid mitt köksbord och spela in helt värdelösa men roliga låtar i en vecka. Och deras familjer skulle skickas på spa eller något annat så de slapp dåligt samvete över dom och kan hänge sig totalt åt sig själva. Inkluderat är också: * Fisketurer * Plötsligt hitta oväntade överraskningar i form av gammal hårdvara som ingen upptäckt förut. Typ en inka-kompressor eller nån rysk märklig apparat med konstiga tecken, konstiga kontakter ( en line in, en line out och ett till onämnt jack ) eller nån syrig hembyggd handmålad apparat som fungerar med tvåtumsband från 68. * Överkonsumering av snus. * Förbud för mobiler och all annan verklighetsförankring * En liten fryntlig italiensk kock som har rykande mat färdig precis en stund efter när kommit på att man är hungrig. Behöver du hyra dem?? 🥰 kostnaden för spa till deras familjer förstår jag, men det du just skrev skulle man ju nästan betala för att få göra :-D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 Hade jag haft pengar skulle jag hyra in Joachime och Henke att sitta och dra dåliga ljudtekniksskämt vid mitt köksbord... Jag skulle vara fullt nöjd med detta. 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 En öl skulle vara gott... och ett jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 Jag skulle vilja köpa en filosofiuppsats. Sen skulle jag även vilja ha en controlpad, ett hus med en stor och luftig replokal och så studio med allt vad det innebär. Det hade varit kul! Annars hade jag nöjt mig med ett par hörlurar eller högtalare för tillfället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 Låt säg att jag skrapade fram en skaplig slant på en trisslott.. Ja då sker följande.. 1 st 15 kvadratmeter friggebod skulle byggas på tomten. Efter lämplig akustikbehandling skulle 1 st Mac pro (eller PC i7) skulle införskaffas. (velar just nu mellan Logic 8 och Cubase 5) Omnisphere samt en Kurzweil PC3 (ej X då jag inte gillar trög hammeraction) skulle införskaffas, samt en Korg Radias. Ljudkortet skulle vara Mackie Onyx 400F samt Mackie HR824mk2 skulle införskaffas som monitorer samt ett par Ultrasone ProLine 2500 hörlurar.. Ett par micpreamp sskulle det bli också.. Mest troligt True Systems P-Solo (så jäkla transparenta att dom inte ens hörs) Samt ett par matchade Didrik De Geer mickar förstås 😛 (inte att användas i friggeboden då akustiken inte kommer att ge rättvisa.. Men väl att ha med sig ute på fältet och övriga inspelninsgsituationer) Och där är jag rätt nöjd 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 Hade jag haft pengar skulle jag hyra in Joachime och Henke att sitta och dra dåliga ljudtekniksskämt vid mitt köksbord Ha ha! Hade jag tilräckligt med pengar (eller vad som nu krävs) skulle jag resa en oansenlig men magisk friggebod i anslutning till fritidshuset, alltid redo att hysa laxlaxlax. Oansenlig because that's the way he likes it. Tror han. Väl inne inser man dock att den är flera gånger större invändigt än utvändigt med stora burspråk åt fem väderstreck, väl ingådda och knarrande brädgolv som blir helt ljudlösa så snart man trycker på rec, en liten skrubb med det mesta i instrumentväg (får man någon gång för sig att rensa skrubben kommer det visa sig att det faktiskt står en Arp Odyssey längst in, bredvid en viola da gamba). Det kommer också visa sig att boden (och här knyter jag an till önskningen jag gjorde tidigare i tråden) har en alldeles egen synkmotor (nyservad av Bo Hansén - visar det sig) som går att varispeeda plus/minus 10 procent. Inuti stugan märker man ingenting, men utanför går tiden fortare eller långsammare beroende på åt vilket håll man vrider. En annan lite udda sak är att under friggeboden ligger en jordkällare som alltid hyser kall öl, goda viner, saltat kött, torkad fisk, knäckebrod, lagrad ost och inlagda grönsaker. Det spelar ingen roll vad du plockar eller hur mycket, hyllorna är alltid välfyllda. Detsamma med spindelvävet i dörrkarmen. Det spelar ingen roll hur många gånger du viftar bort det. Det är tillbaka nästa gång du öppnar dörren. Fast det är ju som det brukar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 hahaha! Du är ju underbar! EDIT: Förresten hur går det med din animering? 😆 Det var värst! Jag har ritat och plitat en hel del men någon animering har det inte blivit ännu tyvärr. Tid, som redan nämnt, önskar jag också mig. Och, förutsatt att det funkar som i min ramsa, en lemur. Man skall väl inte vara otacksam över sitt jobb i dessa tider men nog hade det varit skönt att kunna skicka en rakad lemur till jobbet ibland och sitta hemma o lira istället... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nilsemil Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 Jag vill ha en större lägenhet, med ett eget ljudisolerat och hyfsat stort rum där jag kan ha min lilla studio utan att sambon blir störd. detta är en viktigare post än nån annan pryl i min värld. jag stör inte så mycket, men väldigt bra att hitta sitt egna lilla rum. leta runt i bostäderna omkring dig, kanske finns det nåt källarutrymme nånstans där du kan väsnas? E Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nilsemil Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 aj aj, vi lider med dig.! Skrämmer liv i denna tråd igen, är i stort behov av att få drömma lite när allt känns så hopplöst. Blev nyss av med jobbet så alla pengar jag tålmodigt sparat måste tyvärr användas som backup till sjag hittar ett nytt jobb. Men dessa jobb är fan som små tomtar, man vill tro att de finns men blir lika besviken varje gång någon kommer och berättar för en hur det egentligen ligger till... hemstudiobygget ligger helt på is, och jag som tänkt starta en byggartråd här till sommaren, allt ligger fanimej på is... Min önskelista!!! JOBB JOBB JOBB a-kassan räcker så vi kan bo kvar i huset och se till att barnen får allt de behöver, vilket förstås är det viktigaste, men det finns ett barn inom mig som också behöver få lite utlopp för sin kreativitet 🤪 Eller vinna på lotto eller liknande går också bra, men jag är för snål för att spela så det kommer aldrig att hända. Nåja lite önskningar i dagens finansiella kris, inte mycket begärt men ack så svårt att få till känns det som.. //Chrille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iGnu Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 Skulle vilja ha ett Roland RD700GX för klaviaturens skull.. det absolut skönaste jag testat! Och sedan EWQL Pianos... sjukaste pianoljudet. Visst ja.. och fred på jorden och en perfekt akustikbehandlad studio i närheten med en Euphonix System5-MC m.m... 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 26 maj 2009 Dela Postat 26 maj 2009 Ja vill ha ett par nya jeans, ett par nya monitorer och en rulle snus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alexho Postat 27 maj 2009 Dela Postat 27 maj 2009 Jag vill ha en ferrari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Svencanz Postat 27 maj 2009 Dela Postat 27 maj 2009 Jag vill ha en ferrari Just detta om Ferrarin, alltsa... Hade en bekant i USA som kopte en gul ferrari for USD 300,000 och trottnade pa den efter tva veckor. Jag sade att "it's not having what you want that counts - it's wanting what you have." Han flippade ut ganska duktigt efter denna lilla visdom (som jag hade last nagonstans...) Och om man inte har rad att kopa nagonting alls, som tycks vara situationen for vissa personer i denna trad - ja, da far man vara glad for dom drommar och onskningar man har. For, utan dom sa kan man lika garna packa ihop och ga hem. S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.