Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har en fråga jag hoppas få svar på.

Jag undrar generellt vad för slags utrsustning man behöver för att göra en enkel inspelning hemma med sin gitarr och dator.

Räcker det med följande:

1. Dator

2. Gitarr

3. Förstärkare

4. V-amp

5. Litet mixerbord

6. Trummaskin

Om detta räcker i vilken ordning kopplar jag mellan gitarr och övrig utrustning? Undrar också om ljudkortet bör vara av god kvalité? Tacksam för svar ang detta.

/Niklas

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

1. Dator - Ja det den behövs.

2. Gitarr - Jupp om du skall spela gitarr

3. Förstärkare - Kan vara bra om du skall spela in gitarren via förstärkare och mick

4. V-amp - line in och du har guran direkt

*** Det finns mjukvara man kan börja använda istället för att köpa förstärkare, mick och V-amp.

5. Litet mixerbord - Ja om du inte köper ett ljudkort som innehåller preamp. Köper du ett ljudkort som innehåller preamp så kan du strunta i mixer.

6. Trummaskin - Nej kör mjukvaruplugg istället.

Så vad behöver du då:

1. Dator

2. Ljudkort

3. Gitarr

4. Mjukvara - Antingen så finns det massa gratisgrejer eller så köper du tex trummor och gitarrpluggar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.