Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er. Fundera o funderar o funderar över om jag vid nästa datorköp skall försöka skaffa mig en iMac. Har hört att firewirechippet som sitter i de nya modellerna skall krångla med externa ljudkort. Någon som vet kort som funkar bra tillsammans med detta nya chipp? Sedan undrar jag om någon använder det interna ljudkortet i iMacen? Har en kompis som använder det tillsammans med en mixer och Logic. Verkar funka bra men jag skulle vilja ha lite mer kött på benen... ☺️ Tack på förhand!

Mathias

Annons
Postat
Hej på er. Fundera o funderar o funderar över om jag vid nästa datorköp skall försöka skaffa mig en iMac. Har hört att firewirechippet som sitter i de nya modellerna skall krångla med externa ljudkort. Någon som vet kort som funkar bra tillsammans med detta nya chipp? Sedan undrar jag om någon använder det interna ljudkortet i iMacen? Har en kompis som använder det tillsammans med en mixer och Logic. Verkar funka bra men jag skulle vilja ha lite mer kött på benen... ☺️ Tack på förhand!

Det är väl helt ok för att vara integrerat. Ingenting jag personligen skulle använda för inspelning dock, men visst funkar det.

Mitt Saffire LE funkar utmärkt med iMacen.

Postat (redigerat)

Håller med rainydays, det interna kortet funkar men är väl inte jättekul. Vad gäller problem med firewire och ljudkort så verkar det bara gälla vissa kort. Jag har inte haft några problem med de kort jag testat (Apogee Duet och det inbyggda i CME UF6).

Redigerat av gumpbert
Postat

Jag hade ett Terratec Phase X24FW som fungerade utan problem med AGERE Firewire chipet. Sålde det när jag skaffade mig ett Apogee Duet som också fungerar klockrent.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.