Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Många musiker har stor respekt för detta bandet som har visat att dom behärskar alla stilar.

Även punk?

lär iiiiiiinte vara nåt problem.. dock tror jag inte dom kommer spela "renodlad" punk nånsin, eller iaf inte sjunga det.. mkt punkgrejer,som jag hört iaf, är ju inte så bra för halsen i längden... 😄

Simon Phillips tex, har ju varit på turné som trummis i Judas Priest. menar inte att punk kan jämföras med deras musik, men dock är det ju en hel del snabbare och hårdare... 😉

Annons
  • Svar 192
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Att du orkar tjata vidare om dessa gubbar, i två trådar dessutom! All magi försvann när Jeff dog, punkt! Luke är bara påfrestande nuförtiden.

Postat
hur kan man hacka på ett band som lyckats sälja sin musik i miljoners miljoner exemplar men inte få hacka på folk på forumet som gör "kass" musik... duuuuubbelmoral, tycker jag...

Sorry, men vad har antalet sålda skivor med kvalitet att göra? Crazy Frog låg väl alldeles nyss i toppen på försäljningslistorna här i sverige....

Musiksmaken är väl upp till var och en, eller hur?

Men visst får du "hacka" på folks egengjorda musik här! -Det är ju det ett demoforum är till för.

Postat

näe det hör verkligen inte till hur många skivor man släppt, men jag undrar liksom bara vaaad det är som ligger bakom detta "hat" till musiker som är musiker som alla andra musiker... ingen var ju direkt MOT Toto innan deras skivor började antastas av allas vår käre herr Bjurman på Aftonbladet för ett antl år sedan...

sedan dess har man blivit uppdelad i olika läger som antingen totoälskare eller totohatare.. ganska spännande hur media har makt alltså 😳

F.ö. var det inte jag som startade den andra tråden... 😲 den var redan igång... fråga lavrell hehehe....

Postat
Köp vilken skiva som helst och sätt dig in i musiken.. 😳

hur kan man hacka på ett band som lyckats sälja sin musik i miljoners miljoner exemplar men inte få hacka på folk på forumet som gör "kass" musik... duuuuubbelmoral, tycker jag...

Alltså, dumförklarar du alla forummedlemmar nu eller vad är det frågan om? Bara för att man inte gillar nånting behöver inte betyda att man inte begriper musiken. En av anledningarna till att jag _inte_ gillar Toto är just bristen på musikalisk och konstnärlig komplexitet. Varken harmonik, rytmik eller det melodiska uttrycket har något vettigt att säga mig. Och vill jag ha "raka rör" och ärlighet så lyssnar jag hellre på nån bra singer/songwriter.

Blir det bättre musik för att det säljer mycket? Skärp dig!

Postat
Blir det bättre musik för att det säljer mycket? Skärp dig!

nej so sagt.. veeeerkligen inte bättre pga av antal sålda skivor.. jag lyssnar på flera olika band som inte sålt ett jota, men som jag gillar ändå .. 😳

men jag tycker ändå det är rätt roligt att man sågar ett band överhuvudtaget. att man anser dom vara talanglösa bara för att man inte diggar deras musik liksom.. 😲

Postat
sedan dess har man blivit uppdelad i olika läger som antingen totoälskare eller totohatare.. ganska spännande hur media har makt alltså 😳

Heh, jag tror att du överskattar Tottos betydelse här. Många av oss är nog ganska så avslappnat likgiltiga till dom...

Postat
😎 Jag var nästan helt säker på att det hade nått med afrika och göra. 😄
Postat
Heh, jag tror att du överskattar Tottos betydelse här. Många av oss är nog ganska så avslappnat likgiltiga till dom...

Jovisst, så är det. Man (jag) har inget förhållande till dem. Det lilla jag hört har helt enkelt aldrig fått mig att gräva vidare.

Kanske jag någon gång om tillfälle ges prövar att lyssna igenom ett par spår. Det ärj u lite intressant hur de kan vara så upphöjda av många.

Emaj7 (oregistrerad)
Postat

Någon som har nåt tips om nåt band som spelar typ samma typ av musik som toto? Toto är grymma!

Postat

Toto är ok, men dom hade låtit som Chicago om inte Steve Lukather var med i bandet. 😄

Och Chicago vill man inte låta som eller? 😎

Postat
Det ärj u lite intressant hur de kan vara så upphöjda av många.

och minst lika intressant hur de kan vara hatade av ännu fler... 😲

...dessutom så var det inte jag som satte igång denna tråden igen hahaha.. nån som röstade faktiskt.. 😆 jag tycker dock det är roligt att diskutera band överhuvudtaget, men det verkar som att folk blir alldeles för sura när man visar vad man tycker... 😄

dissar ni (toto-hatarna) mig i andra trådar oxå förresten... 😎 eller är det bara så att mina andra trådar är för ointressanta för att svaras på? 😱

Postat
Någon som har nåt tips om nåt band som spelar typ samma typ av musik som toto? Toto är grymma!

jag diggar allt som svänger.. hehe.. Brand new heavies kanske..? låter ju definitivt inte som toto, men who does 😎

annat jag lyssnar på är tex. Jamiroquai, Incognito, Chicago, Tower of Power, Sting, Earth wind & fire, Tommy Denander, Dream Theater, Michael Bolton, Take 6, å en massa annat gött.. 😄

Postat

Africa, en av 80-talets största poplåtar, som kommer att leva i ytterligare i minst hundra år pga sina geniala tonartsbyten mellan A och H, den vackra texten och stämmorna. Den är inte ett dugg beroende av Toto-soundet utan funkar som alla starka melodier till enbart akustisk gitarr, piano eller att bara vissla eller nynna på. Inget annat jag har hört av dem kan mäta sig med denna låt...

Postat
Africa, en av 80-talets största poplåtar, som kommer att leva i ytterligare i minst hundra år pga sina geniala tonartsbyten mellan A och H, den vackra texten och stämmorna. Den är inte ett dugg beroende av Toto-soundet utan funkar som alla starka melodier till enbart akustisk gitarr, piano eller att bara vissla eller nynna på. Inget annat jag har hört av dem kan mäta sig med denna låt...

Håller nog med dig... :rolleyes:

Postat (redigerat)

Sorry, men vad har antalet sålda skivor med kvalitet att göra? Crazy Frog låg väl alldeles nyss i toppen på försäljningslistorna här i sverige....

Musiksmaken är väl upp till var och en, eller hur?

Men visst får du "hacka" på folks egengjorda musik här! -Det är ju det ett demoforum är till för.

*Räcka upp hand* Det var jag som startade denna tråd igen :rolleyes:

Toto är inte mitt favoritband, men som ja skrev tidigare har de gjort ett par oförglömliga klassiker och huruvida de sålt lika mycket som CrazyFrog har inte att göra med den musikaliska kvalitén.

Man får försöka skilja på:

1) Bra musik som säljer mycket, för att den är bra.

2) Dålig musik som säljer mycket, för att den blir mer promotad än Coca-Cola.

Dessutom tro ja ändå Toto's klassiker kommer fortfarande att vara ihågkommna, medan CrazyFrog's remix på Axel F kommer vara bortglömd inom 5 år (dock originalet kommer fortfarande vara ihågkommet.)

Redigerat av k_e
Postat

Ja herregud!

Jag gillar inte Toto men ni som gör det får göra det. Det gör ingenting. Ni gillar ändå inte Anti cimex men det gör jag. 😱

Postat

Jag kan förstå att folk tycker olika och så. Det gör mig ingenting. Snarare tvärtom.

Det jag tycker är lite konstigt är att de som är emot ToTo inte kan sätta sig in i tankesättet att "de måste ha gjort någonting rätt som har sålt så mycket skivor, varor med på så mycket och vunnit så mycket priser". Visst är inte allt som säljer mycket bra (smaken är som baken) men de måste ju ha gjort nåt rätt eftersom de har sålt så mycket. Jag t ex är inte något speciellt stort fan av Gessle men han har sålt enormt mycket skivor och är stor över hela världen. Jag har fått inse den bittra sanningen att han ju faktiskt är rätt bra även om min smak säger något annat.

Apropå att ToTo skulle vara betydelselösa för musikhistorien i största allmänhet ställer jag mig tvärt emot. De gav ju faktiskt studiomusikerna och inspelningstekniken ett ansikte när de drog igång och spelade in åt sig själva och andra. De var ju faktiskt pionjärer inom området och sämre blev det inte när de visade att studiomusiker banne kunde spela live också!!! Jag tycker att man får tycka vad man vill. Jag undrar bara varför det är lite respektlös attityd....

Är däremot glad att det finns olika åsikter!!

Postat
Jag kan förstå att folk tycker olika och så. Det gör mig ingenting. Snarare tvärtom.

Det jag tycker är lite konstigt är att de som är emot ToTo inte kan sätta sig in i tankesättet att "de måste ha gjort någonting rätt som har sålt så mycket skivor, varor med på så mycket och vunnit så mycket priser". Visst är inte allt som säljer mycket bra (smaken är som baken) men de måste ju ha gjort nåt rätt eftersom de har sålt så mycket. Jag t ex är inte något speciellt stort fan av Gessle men han har sålt enormt mycket skivor och är stor över hela världen. Jag har fått inse den bittra sanningen att han ju faktiskt är rätt bra även om min smak säger något annat.

Apropå att ToTo skulle vara betydelselösa för musikhistorien i största allmänhet ställer jag mig tvärt emot. De gav ju faktiskt studiomusikerna och inspelningstekniken ett ansikte när de drog igång och spelade in åt sig själva och andra. De var ju faktiskt pionjärer inom området och sämre blev det inte när de visade att studiomusiker banne kunde spela live också!!! Jag tycker att man får tycka vad man vill. Jag undrar bara varför det är lite respektlös attityd....

Det är klart att de har gjort någonting rätt. De har gjort något som tilltalar många. Alltså blir de rätt för många.

Däremot måste de inte ha något stort konstnärligt värde och framför allt inte för alla. Man kan ju inte lyssna hela tiden med ett; jo men de är så kända de måste vara bra. Det man kan göra är väl att ge dem en chans, vilket ofta sker när någon/några blir välkända.

När jag/vi i tonåren diskuterade musik som intensivast var den en sak som ofta upprepade sig. En kompis sa ofta, när han skulle försvara en svag platta med sina favoriter från vårt ifrågasättande: Jo men det är bra gubbar! Det blev ett stående uttryck bland oss.

Gessle och Toto är säkert bra gubbar men det räcker inte. De måste kunna röra vid dig mig. Smaken - naurligtvis i kombination med en vilja att ta in nya impulser - tycker jag egentligen är det enda som kan guida en. Jag kan naturligtvis förstå att t.ex. Gessle är produktiv och kan snickra låtar som tilltalar många. Fast han är ändå inte bra i mina öron. För mig har hans musik och framförande inget konstnärligt värde alls. Eller kanske bättre uttryckt något som jag helst står över. Och jag ser inget fel i det. Man måste inte hylla någon bara för att den/de är kända.

Å andra sidan tycker jag till skillnad mot många att Dylan sjunger bra. Inte konventionellt men bra. Det kan jag nog inte övertyga de flesta om. Men försöka duger.

Postat

OOOOOOOOOOOOOOORD!!!!!! 😄

och MINST mycket utav musikhistorien har de gjort bakom andra artister, såsom tex Michael Jackson, som var ruuuusktigt bra under 80-talet.. 😎

Postat

Det borde vara dödsstraff på att inte gilla toto:)

Snurra igång live in amsterdam och lyssna på "gift with a golden gun" och "home of the brave"

eller varför inte "endless" med fergei fredriksen på vox

AORfreak: har du "absolutely live" bör du och jag ta ett snack, har letat efter den plattan länge och du verkar vara rätt man

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.