Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag satt igår och sökte runt lite på google efter samplings skivor och då hittade jag dessa:

Polestar Magnetics X-Static Goldmine 1

Polestar Magnetics XL1

Zero-G Datafile 1

Zero-G Datafile 2

Dom innehåller mycket gammalt material som jag har sökt efter väldigt länge!

Nåväl, finns det någon chans i världen att få tag på någon utav dessa plattor? ☺️ Någon här på forumet kanske vet en butik/webb-butik som säljer några utav dessa skivor?

Är riktigt tacksam för hjälp!

Ciao!

Annons
Postat

Tjena grannen, vad jag ahr förstått så kan man inte köpa dem ens på zero-g hemsida. får nog bli och leta runt på ebay och annat. Blir nog svårt o få tag på 🙁

Postat

Polestar Magnetic blev E-lab som blev Equipped Music -- jag tror att E-labs X-Static Goldmine 1 innehåller alla samplingarna X-Static Goldmine och XL1, och den kan vara lite lättare att få tag i.

Postat

Lite en fråga om nostalgi skulle jag tro. De ovan nämnda skivorna är några av de första som kom ut och riktade sig inte sällan till producenter av hip-hop, electro, house, techno osv, med resultatet att många "klassiska" låtar använder samplingar från dem. Sen håller många av samplingarna så hög klass att de fortfarande går att använda i produktioner.

• 2 veckor senare...
drloop (oregistrerad)
Postat

Angående rubriken, mycket gamla skivor... för mig skulle det kännas som vinylplattorna med ljudeffekter BBC släppte i slutet av 60 och ibörjan av 70 talet. Det är gammalt.

Och angående plattorna så sitter jag nog i så fall på en guldgruva eller två...

Postat
Angående rubriken, mycket gamla skivor... för mig skulle det kännas som vinylplattorna med ljudeffekter BBC släppte i slutet av 60 och ibörjan av 70 talet. Det är gammalt.

Haha, jäklar vad konstruktivt... Då höjer jag med gamla fältinspelningar på vaxrulle som numera är i public domain, där kan vi snacka gammalt. Sen att det inte var det som Sjodahl efterfrågade.

Och mycket av BBCs gamla ljudexperiment går att få tag på genom Movie Grooves.

drloop (oregistrerad)
Postat

Haha, jäklar vad konstruktivt... Då höjer jag med gamla fältinspelningar på vaxrulle som numera är i public domain, där kan vi snacka gammalt. Sen att det inte var det som Sjodahl efterfrågade.

Och mycket av BBCs gamla ljudexperiment går att få tag på genom Movie Grooves.

Jag har faktiskt två Polestar Magnetics X-Static Goldmine ...

Men den kanske inte blev så tydligt i texten 😎

Postat
Jag har faktiskt två Polestar Magnetics X-Static Goldmine ...

Men den kanske inte blev så tydligt i texten 😎

Aha... "guldgruva"... förstod det som "jag sitter minsann på äldre skivor än så" 😛

• 3 veckor senare...
Postat
Polestar Magnetic blev E-lab som blev Equipped Music -- jag tror att E-labs X-Static Goldmine 1 innehåller alla samplingarna X-Static Goldmine och XL1, och den kan vara lite lättare att få tag i.

Yep, det fulla namnet på den utgåvan är e-Lab X-Static Goldmine 1 - Remixology.

Well, min skiva är inte till salu iaf. 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.