Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, vill tipsa om en serie som startar i P4 Radio Stockholm 103,3 nu pÄ torsdag (4 september).

"PĂ„ 90-talet skrevs ett av de mest betydelsefulla kapitlen i den svenska popmusikens historia.

VÀrldens blickar riktades mot Sverige och Stockholm dÀr nÄgot alldeles speciellt skedde med artisterna och deras lÄtar. Hittar skrevs, spelades in, paketerades i rÀtt förpackning och sköts upp pÄ topplistornas högsta höjder. "

LĂ€nkar till programmets sida:

Annons
Postat

Det ser man fram emot!!😛

Jag har nÄgra 2-timmars radiointervjuer med bÄde Denniz och Max som Àr vÀldigt intressant att lyssna pÄ... sÀg till om nÄgon vill ha!?

Postat
Det ser man fram emot!!:rolleyes:

Jag har nÄgra 2-timmars radiointervjuer med bÄde Denniz och Max som Àr vÀldigt intressant att lyssna pÄ... sÀg till om nÄgon vill ha!?

Den lyssnar jag gÀrna pÄ! Har du möjlighet att lÀgga upp den?

• 4 veckor senare...
Postat

Fan va grymt att dom gör en sÄn hÀr serie. Underbar lyssning.

Postat

MĂ„ste bara sĂ€ga att jag tycker att alla ska lyssna pĂ„ denna serie. Den Ă€r helt underbar och inspirerar nĂ„got enormt. Jag Ă€r lyrisk 😉

Postat

ignu lĂ€gg gĂ€rna upp en lĂ€nk till din inspelning av dennis och max skulle vara intressant att lyssna pĂ„ 😛

Jag har sjĂ€lv lyssnat pĂ„ alla 5 delar som sĂ€ndes och ligger uppe pĂ„ sverige radios hemsida och kan intyga om att det Ă€r himla kul och inspirerande att lyssna pĂ„ 😛

lumfamtrust (oregistrerad)
Postat

jag Àr ocksa intresserad av denniz pop och max martin intervjuerna. hur ska jag bÀra mej Ät?

Postat

har tvÄ intervjuer med bÄde Max och Denniz samt hela serien frÄn SR men vet inte riktigt hur jag ska fÄ upp det pÄ nÀtet.. webbhotellen jag har hade stÀngt ner direkt p.g.a nÄgon "1mb per klick"-grej i kontraktet. nÄgon som har nÄgot förslag? typ 400mb?

Postat
har tvÄ intervjuer med bÄde Max och Denniz samt hela serien frÄn SR men vet inte riktigt hur jag ska fÄ upp det pÄ nÀtet.. webbhotellen jag har hade stÀngt ner direkt p.g.a nÄgon "1mb per klick"-grej i kontraktet. nÄgon som har nÄgot förslag? typ 400mb?

BitTorrent? 😳

Postat (redigerat)

Filefront.com har jag anvÀnt mig av, funkar bra. Lite stökigt grafiskt, men det hÄller bra.

Redigerat av Opus99
lumfamtrust (oregistrerad)
Postat

om vi bara Àr nÄgra stycken kanske du kan mass-sÀnda det med "yousendit.com". inte sÀker pÄ filstorleksbegrÀnsningen dock.

Postat

Skickafilen.se Àr ju himla smidigt. (Tack till gizmozis för att han visade mig det)

Du skriver mailadressen till den som ska ha filen, vÀljer vilken fil du vill skicka och klickar pÄ send. Sen Àr det klart. Filen hamnar pÄ en server pÄ vÀgen och ligger kvar tills anvÀndaren hÀmtat det. Mottagaren fÄr ett mail, med en lÀnk till en hemsida dÀr han kan tanka filen direkt. FilstorleksbegrÀnsningen Àr 2 Gb

Postat

Ja WOW vilken intressant serie!

Jag satt nÀstan hÀr och bölade nyss nÀr dom berÀttade om hans begravning.

Vilken legend!

Vila i frid Dagge!

Postat

Kanonserie! Superitressant för lÄtskrivare, producenter och musiker. Samtidigt en tragisk historia om en man som knappt hade börjat sitt verk men ÀndÄ hade nÄtt sÄ lÄngt, 35 Är . . .

Alla som har svÄrt att skriva och fÄ fÀrdigt lÄtar borde lyssna extra noga pÄ vad Max Martin sÀger om att jobba under tidspress med att skriva lÄtar.

Citat : "Do you know what it takes" med Robyn, dagen innan hon skulle komma hade vi ingen lÄt" slut citat. Knappast ett tillfÀlle att gÄ runt och vÀnta pÄ inspiration. Jobba pÄ Àr det som gÀller!

Postat
Kanonserie! Superitressant för lÄtskrivare, producenter och musiker. Samtidigt en tragisk historia om en man som knappt hade börjat sitt verk men ÀndÄ hade nÄtt sÄ lÄngt, 35 Är . . .

Alla som har svÄrt att skriva och fÄ fÀrdigt lÄtar borde lyssna extra noga pÄ vad Max Martin sÀger om att jobba under tidspress med att skriva lÄtar.

Citat : "Do you know what it takes" med Robyn, dagen innan hon skulle komma hade vi ingen lÄt" slut citat. Knappast ett tillfÀlle att gÄ runt och vÀnta pÄ inspiration. Jobba pÄ Àr det som gÀller!

SĂ„ sant som det Ă€r sagt 😆

Postat

Är det nĂ„gon vĂ€nlig person som har 100% av zipfilen som har lust att komma ut pĂ„ piratebay o sĂ€da. Jag och en person till sitter med 43.8% var, ingen klient har 100%. TyvĂ€rr fungerar det inte att lyssna pĂ„ programmets hemsida, sr verkar ha problem dĂ„ andra program fungerar utmĂ€rkt. Jag vill verkligen lyssna pĂ„ detta.

Tack pÄ förhand

VĂ€nligen

falsksang

Postat

Jag har det! plus hela den andra intervjun med dennis och max!

Har skickat det till nÄgon hÀr pÄ forumet men men skulle gÀrna vilja veta ett sÀtt hur man fÄr upp det till er andra?

med skickafilen.se Àr det bara EN person som kan ladda ner den (förutom att det tar 5 timmar att ladda upp filen) och de andra liknande sajterna har en grÀns typ 50mb.

nÄn som har en ide?

Postat

Nu verkar det fungera pĂ„ programhemsidan igen. ÄNTLIGEN!

iGNU: jag har tyvÀrr inga bra tips pÄ hur man ska dela ut materialet. Men jag Àr intresserad om du lyckas komma pÄ nÄt bra sÀtt för detta vill man ju spara.

Jag hÀnger kvar pÄ piratebay och ser om det kommer in nÄgon 100%:are

Postat

Har skickat det till nÄgon hÀr pÄ forumet men men skulle gÀrna vilja veta ett sÀtt hur man fÄr upp det till er andra?

med skickafilen.se Àr det bara EN person som kan ladda ner den (förutom att det tar 5 timmar att ladda upp filen) och de andra liknande sajterna har en grÀns typ 50mb.

nÄn som har en ide?

HĂ€r Ă€r programmet som ska fixa det och det Ă€r gratis, bara regga och ladda upp och sen lĂ€nka nedladdnings adressen till den som vill ha 😄

http://www.megaupload.com/signup/se/

http://www.megaupload.com/se/

Postat

nÄn som har en ide?

HĂ€r Ă€r programmet som ska fixa det och det Ă€r gratis, bara regga och ladda upp och sen lĂ€nka nedladdnings adressen till den som vill ha 😄

http://www.megaupload.com/signup/se/

http://www.megaupload.com/se/

Vill bara tillÀgga att med ett gratis konto pÄ mega upload sÄ kan filerna man laddar upp och som ocksÄ kan laddas ner hur mÄnga gÄnger som helst

vara som högst1024 megabyte alltsĂ„ 1 gigabyte stora filer. Är man premium medlem för en liten kostnad sĂ„ Ă€r storleken pĂ„ filen obegrĂ€nsad sĂ„ gott som 😛

Postat
Underbart ju:) tack till kvd669o för tipset!

Varsegod det var sĂ„ lite sĂ„ 🙂 Ha det gott och god natt för nu ska jag bums isĂ€ng 😏

By the way tack för filerna för jag ladda ocksĂ„ ner dom 😄

• 3 veckor senare...
Postat

iGnu hĂ€r pĂ„ forumet har ju lĂ„tit oss ladda ner sköna intervjuer med Dennis Pop och Max Martin,men utöver dessa sĂ„ har ni en nedladdnings lĂ€nk för ytterligare lite Max Martin intervju gjort i radio stockholm p4 Ă„r 1999 och Ă€ven en liten snutt frĂ„n Ă„r 2000 dĂ„ jag kvd669o alias HĂ„kan fick min lĂ„t betyg satt av Max martin sjĂ€lv via en sĂ€ndning pĂ„ radio stockholm p4. Hoppas ni ska gilla det och att det inspirerar 🙂

http://www.megaupload.com/?d=216CSBDD 😼

• 1 Ă„r senare...
Staffan (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Mycket intressant radioprogram. Del 1 och 2 verkar tyvÀrr vara borttagna frÄn Sveriges Radios hemsida numera sÄ det Àr jÀttebra att ni har lagt upp filerna i denna trÄd.

Är det nĂ„gon som har nĂ„gra bilder som visar hur det sĂ„g ut inne i Cheiron studion ?

Det finns nÄgra bilder pÄ The Location tillgÀngliga pÄ följande lÀnk:

http://www.form.reinerdahl.com/qtvr/gal-locs.html

Det Àr i och för sig samma fysiska lokal som Cheiron fast tyvÀrr tagna ett antal Är efter Dagge och Max var dÀr. Det skulle vara intressant att fÄ se de platser som omnÀmns i radioprogrammet, tex "tÄrtbiten", dataspelsrummet, etc. Jag antar att alla studios lÄg en trappa ner i lokalen eftersom byggnaden Àr ganska liten ovan mark.

Bamse Bucklan finns förresten pÄ Facebook: http://www.facebook.com/group.php?gid=6285260897&v=wall

Vad mycket skoj dom mÄste ha haft i studion. TÀnk om man hade haft förmÄnen om att vara med i studion nÀr det skrevs musikhistoria. Det verkar ha varit en magisk tid.

Redigerat av Staffan
rankey (oregistrerad)
Postat

Ja, hÄller med, vilken magisk tid det mÄste varit och vilken fantasitsk historia det hela Àr.

Man börjar nÀstan grÄta för att man sjÀlv inte fick vara en del av det hela.

Jag lyssnade programmet nÄgra veckor sen, efter att ha lÀst Andreas Carlssons bok/sjÀlvbiografi "Live To Win".

Rekommenderar er den boken! Mkt inspirerande, imponerande och varm berÀttelse som ger mycket insikt om hur det var i Cheiron och i branschen i övrigt pÄ den tiden.

Finns nÄgra intressanta youtube klipp om Cheiron och Denniz ocksÄ, dÀr ser man en del hur studiosarna sÄg ut.

MÄnga stÀller CheirongÀnget i samma liga som Abba och Motown. Med all rÀtt. De hade ett guldrecept utan dess like som lÄg helrÀtt i tiden. Jag Àr rÀdd för att nÄgot sÄ imponerande aldrig mer kommer intrÀffa i musikvÀrlden, med tanke pÄ inspelningsteknikens tillgÀnglighet i var mans stuga nuförtiden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.