Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja , köpte idag ett yamaha DTXplorer, trodde riden va som en cymbal om man slog hårt på den , men så va det inte.

Vet att det har vart så på ett annat set och va nästan helt säkert på att de skulle vara så på detta också, någon som vet hur man kan fixa detta eller om det nu inte funkar alls? Mvh

Annons
Postat (redigerat)

Tja, det går tyvärr inte. Det var nog ett Roland TD-3KW eller liknande du spelat på. Dom kostar lite mer dock. Synd att du inte visste detta, annars kan du ju sälja det igen och lägga på lite till nästa köp om du nu väldigt gärna vill ha det. Själv har jag tänkt att köpa två st DTXplorer o sätta ihop till ett stort. 🙂

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Postat
Tja, det går tyvärr inte. Det var nog ett Roland TD-3KW eller liknande du spelat på. Dom kostar lite mer dock. Synd att du inte visste detta, annars kan du ju sälja det igen och lägga på lite till nästa köp om du nu väldigt gärna vill ha det. Själv har jag tänkt att köpa två st DTXplorer o sätta ihop till ett stort. 😄

Mvh

Memphis

ok:) går det inte ställa om det då så båda blir crashar typ? hört att man kan köpa till en crash , om det nu kan stämma

Postat
Tja, det går tyvärr inte. Det var nog ett Roland TD-3KW eller liknande du spelat på. Dom kostar lite mer dock. Synd att du inte visste detta, annars kan du ju sälja det igen och lägga på lite till nästa köp om du nu väldigt gärna vill ha det. Själv har jag tänkt att köpa två st DTXplorer o sätta ihop till ett stort. 😄

Mvh

Memphis

ok:) går det inte ställa om det då så båda blir crashar typ? hört att man kan köpa till en crash , om det nu kan stämma

Om det går att köpa till en crash till din modul är det ju bara att dra ur ride-cymbalens sladd ur ride-ingången och stoppa in den i den extra cymbal-ingången istället.

Postat

Mvh

Memphis

Om det går att köpa till en crash till din modul är det ju bara att dra ur ride-cymbalens sladd ur ride-ingången och stoppa in den i den extra cymbal-ingången istället.

dock hittar jag inget extra hål , men det ska gå att köpa till sa som i affären , och jag har läst de på nått forum , men dom kan ju ha fel 🙂

Postat
Tja, det går tyvärr inte. Det var nog ett Roland TD-3KW eller liknande du spelat på. Dom kostar lite mer dock. Synd att du inte visste detta, annars kan du ju sälja det igen och lägga på lite till nästa köp om du nu väldigt gärna vill ha det. Själv har jag tänkt att köpa två st DTXplorer o sätta ihop till ett stort. 😮

Mvh

Memphis

dock hittar jag inget extra hål , men det ska gå att köpa till sa som i affären , och jag har läst de på nått forum , men dom kan ju ha fel 🙂

Gå till butiken igen och hör med dom.

/M

Postat

Om jag uppfattat dig rätt så vill du ha crash-cymbal på båda dina cymbal pads. Du slår bara en gång på riden, trycker sedan på högerpilen på modulen. Då får du upp en meny där du kan välja vilket ljud riden ska ha.

Hoppas jag är till någon hjälp!

Postat
Om jag uppfattat dig rätt så vill du ha crash-cymbal på båda dina cymbal pads. Du slår bara en gång på riden, trycker sedan på högerpilen på modulen. Då får du upp en meny där du kan välja vilket ljud riden ska ha.

Hoppas jag är till någon hjälp!

TACK!

• 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.