Rowyn Postat 1 september 2008 Dela Postat 1 september 2008 Jag var och susade runt lite här och var och hittade en gitarr med Shadow NanoMag (Elgitarr). Så min första fråga... Vad är Shadow NanoMag? Jag blev väldigt sugen på gitarren av dess utseende och jag vet väl att Epiphone är ett bra märke vad gäller gitarrer. Jag antar att Shadow NanoMag är en slags mikrofon till elgitarren? Men jag förstår inte att gitarren kan ha två outputs? Mono och stereo. Helt nytt för mig. ☺️ (länk: http://www.thomann.de/se/epiphone_les_paul_ultra_ii_me.htm ) Tacksam för svar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 september 2008 Dela Postat 1 september 2008 skulle tippa på en piezomick av något slag, eller snarare två mickar, antingen en för bas och en för diskant, eller två piezomickar som täcker hela spektrat, ungefär som en humbuck bara att dessa inte är seriekopplade utan stereo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 september 2008 Dela Postat 1 september 2008 http://www.jhs.co.uk/shadow.html här är en länk här är en till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rowyn Postat 1 september 2008 Trådstartare Dela Postat 1 september 2008 skulle tippa på en piezomick av något slag, eller snarare två mickar, antingen en för bas och en för diskant, eller två piezomickar som täcker hela spektrat, ungefär som en humbuck bara att dessa inte är seriekopplade utan stereo. Ah så Shadow NanoMag är en mikrofon. Men... Vad har den för funktion på en elgitarr då den verkar vara främst för akustiska gitarrer? Är det för att den ska ge elgitarren ett riktigt akustiskt sound eller typ något åt Jazz hållet? :S Ursäkta om jag är pain in the ass just nu men jag vill gärna förstå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tAUG Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 skulle tippa på en piezomick av något slag, eller snarare två mickar, antingen en för bas och en för diskant, eller två piezomickar som täcker hela spektrat, ungefär som en humbuck bara att dessa inte är seriekopplade utan stereo. Ah så Shadow NanoMag är en mikrofon. Men... Vad har den för funktion på en elgitarr då den verkar vara främst för akustiska gitarrer? Är det för att den ska ge elgitarren ett riktigt akustiskt sound eller typ något åt Jazz hållet? :S Ursäkta om jag är pain in the ass just nu men jag vill gärna förstå. Om det är piezomickar som herr IDF här gissade på så får du lätt svaret genom att youtuba (härligt verb) piezo. Exempel Petrucci lirar med piezomickar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rowyn Postat 2 september 2008 Trådstartare Dela Postat 2 september 2008 skulle tippa på en piezomick av något slag, eller snarare två mickar, antingen en för bas och en för diskant, eller två piezomickar som täcker hela spektrat, ungefär som en humbuck bara att dessa inte är seriekopplade utan stereo. Ah så Shadow NanoMag är en mikrofon. Men... Vad har den för funktion på en elgitarr då den verkar vara främst för akustiska gitarrer? Är det för att den ska ge elgitarren ett riktigt akustiskt sound eller typ något åt Jazz hållet? :S Ursäkta om jag är pain in the ass just nu men jag vill gärna förstå. Om det är piezomickar som herr IDF här gissade på så får du lätt svaret genom att youtuba (härligt verb) piezo. Exempel Petrucci lirar med piezomickar Ah men jag har funnit svaret. 😄 Tack i alla fall. Shadow NanoMag ger elgitarren ett saftigt och mumsigt akustiskt ljud. Låter helt underbart av det jag har lyssnat på. Men som sagt, tack i alla fall för att ni svarade! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tAUG Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 skulle tippa på en piezomick av något slag, eller snarare två mickar, antingen en för bas och en för diskant, eller två piezomickar som täcker hela spektrat, ungefär som en humbuck bara att dessa inte är seriekopplade utan stereo. Ah så Shadow NanoMag är en mikrofon. Men... Vad har den för funktion på en elgitarr då den verkar vara främst för akustiska gitarrer? Är det för att den ska ge elgitarren ett riktigt akustiskt sound eller typ något åt Jazz hållet? :S Ursäkta om jag är pain in the ass just nu men jag vill gärna förstå. Om det är piezomickar som herr IDF här gissade på så får du lätt svaret genom att youtuba (härligt verb) piezo. Exempel Petrucci lirar med piezomickar Ah men jag har funnit svaret. 🙂 Tack i alla fall. Shadow NanoMag ger elgitarren ett saftigt och mumsigt akustiskt ljud. Låter helt underbart av det jag har lyssnat på. Men som sagt, tack i alla fall för att ni svarade! Det är precis vad piezomickarna gör 😄 Så det är väl samma sak 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.