Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena.

Sökt på massa forum men inte fått nått svar som passar mig bra.

Söker ett program jag kan ha till mina digitalatrummor micen och gitarr/bas.

Nått väldigt nybörjare där du bara kan lägga spår typ, har bara 1 ljudingång på datorn så nått superprogram behövs ej.

Lekt lite med Cubebase Sx men tyckte det va likte för komplicerat för att bara göra "fjant musik"

Finns det nått bra gratisprogram eller nått man kan köpa som är hyggligt? 😄

Mvh

Annons
Postat (redigerat)

Mackie Tracktion är ett bra alternativ. Det är väldigt lätt att komma igång med och använda, men det räcker gott och väl för mer avancerade produktioner när du känner att du vuxit lite. Du kan ladda hem en demo och testa här: http://www.mackie.com/products/tracktion3/index.html

Om du känner att du inte behöver paketet med tredjeparts-pluggar som följer med i retailversionen så är ett vettigt alternativ att köpa ett ljudkort där Tracktion följer med. Mackie Onyx Satellite inkluderar tex Tracktion och kostar bara ynka 1500kr. Det är lite som att få ett bra ljudkort på köpet när man köper programmet 😄

Redigerat av rainydays
Postat

Sitter du på Mac så använd Garageband som ingår i iLife. Det följer oftast med vid ett Mac köp idag.

När du vuxit i det programmet kan du gå över till Logic Express/Pro för att gå vidare till nästa nivå. Alla projekt du gjort i Garageband förs över lätt och utan problem.

Om du kör pc kan jag som en tidigare kille rekommendera Tracktion. Jag kom in i det jättesnabbt när jag letade program, men gillade inte gränssnittet och utseendet. Det är dock en smaksak. Bra program är det iaf och enkelt att lägga effekter(dra o släpp).

Ableton Live är också lätt att förstå, men jag la ner det av samma anledning som Tracktion. Dessa 2 program är mycket bra och vinner fler o fler användare hela tiden, speciellt LIVE.

FL Studio är också ett alternativ som är lätt att komma igång med, men jag skulle nog föredra någon av de tidigare nämnda.

Som sagt här har du 3 tips, men testa och pröva dig fram. Ge varje program 1 vecka med prövotid. Kolla lite klipp på youtube o liknande för att komma igång snabbare sen när du bestämt dig.

Lycka till!

Postat
Sitter du på Mac så använd Garageband som ingår i iLife. Det följer oftast med vid ett Mac köp idag.

När du vuxit i det programmet kan du gå över till Logic Express/Pro för att gå vidare till nästa nivå. Alla projekt du gjort i Garageband förs över lätt och utan problem.

Om du kör pc kan jag som en tidigare kille rekommendera Tracktion. Jag kom in i det jättesnabbt när jag letade program, men gillade inte gränssnittet och utseendet. Det är dock en smaksak. Bra program är det iaf och enkelt att lägga effekter(dra o släpp).

Ableton Live är också lätt att förstå, men jag la ner det av samma anledning som Tracktion. Dessa 2 program är mycket bra och vinner fler o fler användare hela tiden, speciellt LIVE.

FL Studio är också ett alternativ som är lätt att komma igång med, men jag skulle nog föredra någon av de tidigare nämnda.

Som sagt här har du 3 tips, men testa och pröva dig fram. Ge varje program 1 vecka med prövotid. Kolla lite klipp på youtube o liknande för att komma igång snabbare sen när du bestämt dig.

Lycka till!

Laddade ner audacity inatt och satt o plinkade lite? Hur är detta om man ska spela in lite flumm låtar och göra lite halvtaskiga effekter ?

Postat

Lycka till!

Laddade ner audacity inatt och satt o plinkade lite? Hur är detta om man ska spela in lite flumm låtar och göra lite halvtaskiga effekter ?

Funkar bra!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.