Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan

Jag har råkat ut för en olycka och av den klantiga sorten också ☺️ Skulle öppna upp ett projekt men till min fasa såg att jag hade råkat tagit bort det vid en rensning (som tur va så va det en egen låt utan deadline). Anledningen till detta är solklar för mig. Problemet är att ofta när jag startar ett nytt projekt så har jag ingen titel på det. Pro Tools skapar ju en mapp med samma namn som din session. Detta bidrar till mappar med namn som kan bli riktigt underliga. Min fråga är om det finns något smidigt sätt att döpa om dessa mappar i efterhand och att Pro Tools ändå har rätt sökväg till ljudfilerna.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Annons
Postat

Själva mapparna som innehåller då session filen och Audio Files mappen samt Fade mappen kan du alltid döpa om till vad du vill. Du kan döpa om din session fil också. audio filerna får unika id'n så att flyttar man audio filer ur Audio Files mappen ( fy fy fy ) så kan Session filen hitta dem igen.

Postat
Själva mapparna som innehåller då session filen och Audio Files mappen samt Fade mappen kan du alltid döpa om till vad du vill. Du kan döpa om din session fil också. audio filerna får unika id'n så att flyttar man audio filer ur Audio Files mappen ( fy fy fy ) så kan Session filen hitta dem igen.

Okej, Men då så ☺️ Då lär inte detta hända igen. Trodde att sökvägen va tvungen att vara exakt 😉 Tack för snabbt svar. Nu skall här städas på hårddisken!

MVH

Anders

Postat

Bra fråga Anders,

Har alltid undrat över detta,

Med den nya vetskapen, så blir det lite mer ordning på filerna hädanefter........

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.