Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag hade problem med min pc som jag skrev i en annan tråd. Det började med att blåskärmsmeddelandet sa "drivrutinen har hamnat i en oändlig loop".

Serviceteknikern kollade pcn och sa att grafikkortet var slut och att hel moderkortet måste bytas.

Och att den inte kan ge bild överhuvudtaget. Och en massa annan skit... och ville sälja en ny laptop.

Men nu har jag suttit och ominstallerat WinXP (som Claes och rainydays rekommenderade).

Eller rättare sagt rekommenderades att jag bara skulle ominstallera drivrutinerna för grafikkortet.

Men det hjälpte inte, så jag körde om hela OS:et. Och pc:n har aldrig varit så snabb och bilden är strålande!!!

Nåväl.

Felet nu är att så fort jag stänger av pc:n och ska starta om den igen, så får jag upp en vit skärm och inget mer. Enda chansen för mig att använda pcn är att installera Win XP på nytt varje gång, vilket tar 1 timme, vill jag sedan lägga till Service Pack 2 så tar det ännu längre tid. Så kan jag ju inte hålla på...

Jag har kollat igenom Kontrollpanalens Enhetshanterare och finner att teknikern haft julafton därinne.

Bluetooth, nätverkskort och ljudet och ett par-tre andra grejer i listans början har frågetecken om sig så det stänker om det. Annars ser det bra ut.

Hur gör jag nu? För att få pc:n att hitta Win XP så att säga, efter att jag stängt av...

Laddade ned ett program också efter senaste ominstallationen av Win XP, men det fanns inte lagrat på hdd:n nu. Det är väck. Jag kör INTE Win XP direkt från cdn nu (om det ens skulle gå...). Så Win XP måste ju iaf ligga på hdd:n nu. Ja, ni fattar...

//debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat

Eeehhh... men grafikkortet är ju detsamma.

Du menar att om jag har Service Pack 3 så hittar pc:n Win XP?

Jag har ju inte "ändrat något"... Det räckte ju med Service Pack 2 när jag köpte pc:n...

Fattar inte.

🙂

Postat
Eeehhh... men grafikkortet är ju detsamma.

Du menar att om jag har Service Pack 3 så hittar pc:n Win XP?

Jag har ju inte "ändrat något"... Det räckte ju med Service Pack 2 när jag köpte pc:n...

Fattar inte.

🙂

Du skrev i första inlägget att du uppgraderade från sp1 till sp2. Det betyder som Lonian sa att du har en gammal dator. Min är tre år och anses "gammal". Har du en xp-skiva som är laglig så kör alla uppdateringar. Kommer ta en herrans massa tid. Sen låter du den vara på automatiska uppdateringar. Har inget med grafikkort att göra.

Postat
Jag har kollat igenom Kontrollpanalens Enhetshanterare och finner att teknikern haft julafton därinne.

Bluetooth, nätverkskort och ljudet och ett par-tre andra grejer i listans början har frågetecken om sig så det stänker om det. Annars ser det bra ut.

Nej, det är inte teknikerns fel att det ser ut så. Det är helt normalt att det ser ut så efter en ominstallation av Windows XP,

frågetecknen beror på att du ännu inte har installerat enheternas drivrutiner.

Om du får det problemet som du har så kanske teknikern hade rätt och grafikkort och moderkort är slut. Det kan hända många konstiga saker i en datorn om moderkortet inte funkar som det ska.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.