Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Hade tänkt ha den på rummet (bor i villa, kan spela högt) men även på gig. Tror en 2x12a vore perfekt men är som sagt öppen för förslag.

Redigerat av soderbaum
Postat

Jag kör min TT ihop med Blackhearts 1x12:a och det låter kanon enligt mig. Jag har dock inte testat den med Orange PPC112 (eller någon annan 1x12:a) och det har inte blivit av att jag har tagit den till repis för att testa den på större grejjer så jag kan inte säga att Blackhearten fungerar bättre än någon annan låda, men den+TT:n låter i alla fall mycket bra.. enligt mig. Harley Bentons 1x12:a är ju annars nästan gratis på Thomann så den skulle ju kunna vara värd att testa? Men den är på 8 ohm så du kan inte köra 2 stycken i stereo.

med TT:n

Annars är ju en tanke att köpa 2 stycken 1x12:or istället för 1 2x12:a för att få "mer stereo"?

Mvh Mathias

Ps. Men har du plats och kan dra på lite i villan så varför inte en 4x12:a plus Harley Bentons 1:12:a? Jag har dock som sagt inte testat TT:n på annat än Blackhearten så vilken 4x12:a som skulle kunna passa, vet jag inte.. vilken bra hjälp va, he, he 😄

Postat

Tack för ditt svar. Lockar naturligtvis att slå till på en PPC112. Har aldrig testat den men har förstått att det är kvalitet för pengarna och den borde gå ihop fint med TTn. Sen ser de ju jävligt bra ut också. Någon som testat?

Postat

Jag kör med harley benton 2x12 med celestion vintage element. Funkar skitbra och det är samma högtalarelement som oranges egna lådor fast till ett billigare pris, och så slipper man ha en stor ful orange låda i hemmet.

Postat

jag har 1x12 lådan (oranges egen) och den låter ju bra, annars har jag bara testat att köra basen genom tiny terrorn och en 1x15 marsahall låda (för bas) det funkade inte så jätte bra, tyckte inte ljudet blev som jag tänkt mig,

jag har en trasig stärkare med 2x12 som står (tro det är en lem) men jag läste att deras högtalare inte var nått vidare så jag har inte testat den men det kanske man skulle göra för att jämföra.

Postat

Tjena

Jag har en tt som jag kör genom en marshall 4x12. Jag har inte testat att köra den genom PPC 112 eftersom dom aldrig fick den till buitken. Men en 4x12 funkar galant att köra med. Jag har till och med giggat med den.

Postat

Jag har en sån här:

10011_800.jpg

Framus FR212CB med Celestion Vintage 30 element.

Låter svinbra, väger inte värst mycket och ser bra ut.

Som av en händelse funderar jag på att sälja den 😲

Postat
jag har en trasig stärkare med 2x12 som står (tro det är en lem)

Ha ha, jag trodde jag var ensam i världen med gammalt lem-skrot. 🙂

(Som du säger, deras högtalare är inte de bästa.)

Postat
Fråga: Vad är skillnaden mellan Celestion G12/75 och Celestion v30's?

Soundet kanske 😮

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.