Jump to content
Annons

Ludwig Supraphonic

SuneMangs

Recommended Posts

halloj!

har möjligtvis träffat på en trevlig virvel... det är en ludwig supraphonic som säljs och undrar om serienumret kan hjälpa mig att få reda på när den gjorts. det är enligt säljaren 727474.

annars undrar jag, eftersom jag inte kommer kunna prova själv, är det bra grejer? den ska vara lite sliten har jag hört, men vad är ett rimligt pris?

bara lite allmän fakta och åsikter vore härligt!

S-M

Dela på andra sajter

Annons

supraphonics brukar ligga mellan 3-5000 kr beroende på skick.

Jag har en själv och rekommenderar verkligen den. Dom låter ruggigt bra, och jag har använt den till all möjliga inspelningar.. läs olika genrer!

Dela på andra sajter

supraphonics brukar ligga mellan 3-5000 kr beroende på skick.

Jag har en själv och rekommenderar verkligen den. Dom låter ruggigt bra, och jag har använt den till all möjliga inspelningar.. läs olika genrer!

okaj. verkar gött. vad har du för set i övrigt? (alltså om du vet vad du pratar om :rolleyes: )

men du vet inget om serienumret eller? jag har hört att Pearls sensitone ska finnas i två prisklasser.. gör supraphonic det också?

Dela på andra sajter

Sumba (oregistrerad)
halloj!

har möjligtvis träffat på en trevlig virvel... det är en ludwig supraphonic som säljs och undrar om serienumret kan hjälpa mig att få reda på när den gjorts. det är enligt säljaren 727474.

Enligt Ludwigs egna guide så är den tillverkad 1969. Du kan kika här -> http://www.ludwig-drums.com/features/hoaml...rialnumbers.php

Fanns i två olika modeller på den tiden det begav sig, 400 (14x5) samt 402 (14x6½). De tidigare modellerna var gjorda av mässing medans de senare av en aluminiumblandning av kostnadsskäl. Sedan fanns/finns även Acrolite som har samma stomme som 400:an fast med färre stämhus (8 istället för 10).

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
halloj!

Enligt Ludwigs egna guide så är den tillverkad 1969. Du kan kika här -> http://www.ludwig-drums.com/features/hoaml...rialnumbers.php

Fanns i två olika modeller på den tiden det begav sig, 400 (14x5) samt 402 (14x6½). De tidigare modellerna var gjorda av mässing medans de senare av en aluminiumblandning av kostnadsskäl. Sedan fanns/finns även Acrolite som har samma stomme som 400:an fast med färre stämhus (8 istället för 10).

Hej jagsitter med en som har blått och olivgrönt märke. nr 1351578. Enl. tabellen borde den alltså vara från 78 eller 79? Kan det stämma?

Dela på andra sajter

Sumba (oregistrerad)
Hej jagsitter med en som har blått och olivgrönt märke. nr 1351578. Enl. tabellen borde den alltså vara från 78 eller 79? Kan det stämma?

Det ser riktigt ut, även fast Ludwig själva inte riktigt har koll på de numren verkar det som.

Alldelels oavsett så är det fantastiska virveltrummor :rolleyes:

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
Garmrocker (oregistrerad)

Slå till! Jag har haft min Supraphonic i 18 år och den har aldrig gjort mig besviken. Och, som sagt, den går ju alltid att sälja igen till bra pris. Värdet ligger alltid relativt högt på dem.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
dannyman65 (oregistrerad)

Hejsan

Jag tänkte smyga in i denna lilla diskussion och undrar bara om värdet på en supraphonic sjunker mkt om inte sejarmekanismen är original - dvs. själva spaken är av annat märke?

Mkt tacksam för svar!

hälsningar

dannyman65

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.