D Vibe Postat 5 november 2004 Postat 5 november 2004 (redigerat) Goddagens, ni ser en ny forumare här! 🙂 Har läst tidningen ganska så flitigt sen dess första nummer, men har inte registrerat mig här förän nu... Jag är 25 år och har pysslat med musik sen trackerprogrammens begynnelsetid på Amigan. Sen några år tillbaks så arbetar jag med studiomusik, dock endast på fritiden. Har en liten studio som jag är stolt över 🙂. Arbetar med Madtracker 2 och Cubase i stort sett. Har en hel del hårdvara som jag använder mig av också, i form av synthar, effekter och kompressorer. 🙂 Edit: 2012 Tvåtusentolv har kommit för att stanna. Åtminstone fram till jag druckit en massa kaffekanna. Och då blir det fan tvåtusentretton Men det är långt kvar till jag musiken blir mätton. Rimma kan jag fortfarande inte Men att fuskrimma är bättre. (Refräng utan fuskrim) Har hänt så mycket sen 2004. Gift sig, skaffat två barn, radhus. Utökat studion. Skrivit musik... men är fortfarande samma loser med ambitioner på förskolenivå; bara man har kul så löser sig allt. (Stick) Stannar åtminstone 8 år till; så alla som stör sig, håll i hatten ni får väl gå ut och leta efter annat i natten. Mvh /Daniel Redigerat 7 juni 2012 av D Vibe
hackeman Postat 5 november 2004 Postat 5 november 2004 Godkväll och välkommen! Din hemsida ser lite Amiga ut faktiskt. 🙂
hackeman Postat 5 november 2004 Postat 5 november 2004 Jag tyckte den var fin 🙂 Det ena utesluter inte det andra. 🙂
Lundin Postat 5 november 2004 Postat 5 november 2004 Amigan finns lite varstans.. Min Maxmoddade A500 ligger i tryggt förvar ihop med n C64 och en Atari 1040ST på vinden... Så Välkommenderad Hit
Egghuvud Postat 5 november 2004 Postat 5 november 2004 Var inne och lyssnade på orange bassline. är det tocken däringa tracker det..... Välkommen iallfall. 🙂
android Postat 5 november 2004 Postat 5 november 2004 Välkommen! Var på vippen att fråga vilka synthar du har, men så klickade jag mej in på din sida. Trevligt... 🙂
D Vibe Postat 5 november 2004 Trådstartare Postat 5 november 2004 Godkväll och välkommen! Din hemsida ser lite Amiga ut faktiskt. 🙂 Det tar jag som en komplimang 🙂 ... .. Och tack till alla som välkomnat mig 🙂 /Daniel
D Vibe Postat 5 november 2004 Trådstartare Postat 5 november 2004 (redigerat) ---- Redigerat 21 mars 2008 av D Vibe
MusicNixon Postat 5 november 2004 Postat 5 november 2004 (redigerat) Godmiddag! 🙂 Kommer du ihåg sequencern MusicX på Amigan? Jag gillade den faktiskt. Redigerat 5 november 2004 av MusicNixon
Carl_B Postat 5 november 2004 Postat 5 november 2004 hahahahah trackers de e ju stenåldern!!! 🙂 hah nää ska skämta bara... körde oxå me trackers innan.. 🙂
brojd Postat 6 november 2004 Postat 6 november 2004 (redigerat) Hoj och välkommen! Hoppas du körde Fasttracker innan du gick över till "the dark side" (madtracker) 😄 Kanske protracker till amigan rentutav? Redigerat 6 november 2004 av brojd
D Vibe Postat 7 november 2004 Trådstartare Postat 7 november 2004 Hoj och välkommen! Hoppas du körde Fasttracker innan du gick över till "the dark side" (madtracker) 🙂 Kanske protracker till amigan rentutav? Njae, körde Amiga med Protracker och Digibooster Pro fram till jag skaffade en "seriös" PC så jag kunde börja med Madtracker II direkt istället. Har aldrig gillat FastTracker, eller framförallt, jag har aldrig gillat MS-Dos...
D Vibe Postat 7 november 2004 Trådstartare Postat 7 november 2004 Tack tack 😆 ... Är nog ett av de vänligaste forumen jag besökt hittills det här 😆 .. Har lite förkärlek till Datormusik.net dock, för det är som om man sitter framför en mysig brasa och diskuterar musik 😲 /Daniel
Jazzman Postat 7 november 2004 Postat 7 november 2004 Välkommen.. trevlig liten studio du har, myslys och sladdtrassel.. precis som det ska va ☺️
Diwic Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Var det inte du som spelade "PC-ägare är bögar, gå och köp en amiga" på Icing '97? 😉 // David
Nisse Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Jaså du har också hittat hit.. Varmt välkommen ska du vara! 🙂 //Nisse (Mr J på Datormusik.net) 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.