Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Goddagens, ni ser en ny forumare här! 🙂 Har läst tidningen ganska så flitigt sen dess första nummer, men har inte registrerat mig här förän nu...

Jag är 25 år och har pysslat med musik sen trackerprogrammens begynnelsetid på Amigan. Sen några år tillbaks så arbetar jag med studiomusik, dock endast på fritiden. Har en liten studio som jag är stolt över 🙂. Arbetar med Madtracker 2 och Cubase i stort sett. Har en hel del hårdvara som jag använder mig av också, i form av synthar, effekter och kompressorer. 🙂

Edit: 2012

Tvåtusentolv har kommit för att stanna.

Åtminstone fram till jag druckit en massa kaffekanna.

Och då blir det fan tvåtusentretton

Men det är långt kvar till jag musiken blir mätton.

Rimma kan jag fortfarande inte

Men att fuskrimma är bättre.

(Refräng utan fuskrim)

Har hänt så mycket sen 2004. Gift sig, skaffat två barn, radhus.

Utökat studion. Skrivit musik... men är fortfarande samma loser med ambitioner på förskolenivå; bara man har kul så löser sig allt.

(Stick)

Stannar åtminstone 8 år till; så alla som stör sig, håll i hatten

ni får väl gå ut och leta efter annat i natten.

Mvh

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Annons
Postat

Amigan finns lite varstans.. Min Maxmoddade A500 ligger i tryggt förvar ihop med n C64 och en Atari 1040ST på vinden...

Så Välkommenderad Hit

Postat
Godkväll och välkommen! Din hemsida ser lite Amiga ut faktiskt. 🙂

Det tar jag som en komplimang 🙂 ...

.. Och tack till alla som välkomnat mig 🙂

/Daniel

Postat (redigerat)

----

Redigerat av D Vibe
Postat (redigerat)

Godmiddag! 🙂 Kommer du ihåg sequencern MusicX på Amigan? Jag gillade den faktiskt.

Redigerat av MusicNixon
Postat

hahahahah trackers de e ju stenåldern!!! 🙂

hah nää ska skämta bara... körde oxå me trackers innan.. 🙂

Postat (redigerat)

Hoj och välkommen!

Hoppas du körde Fasttracker innan du gick över till "the dark side" (madtracker) 😄

Kanske protracker till amigan rentutav?

Redigerat av brojd
Postat
Hoj och välkommen!

Hoppas du körde Fasttracker innan du gick över till "the dark side" (madtracker) 🙂

Kanske protracker till amigan rentutav?

Njae, körde Amiga med Protracker och Digibooster Pro fram till jag skaffade en "seriös" PC så jag kunde börja med Madtracker II direkt istället. Har aldrig gillat FastTracker, eller framförallt, jag har aldrig gillat MS-Dos...

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Hej hej och willkommen 😆

Postat

Tack tack 😆 ... Är nog ett av de vänligaste forumen jag besökt hittills det här 😆 .. Har lite förkärlek till Datormusik.net dock, för det är som om man sitter framför en mysig brasa och diskuterar musik 😲

/Daniel

Postat

Jaså du har också hittat hit.. Varmt välkommen ska du vara! 🙂

//Nisse (Mr J på Datormusik.net) 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.