Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, jag har en Line 6 Toneport GX some jag kopplar min elgitarr till. Problemet är att ljudet blir så fruktansvärt dåligt. Kör jag med dist och spelar på mer än en sträng så låter det som att högtalarna ska haverera vilken sekund som helst.

Jag kör med det tillhörande programmet Gearbox och där finns inte så vitt jag vet så mycket man kan ändra för att förbättre ljudkvaliten.

Hoppas ni kan hjälpa mig att förbättre ljudet eller så är det helt enkelt så att Line 6 är skräp.

Edit: kan tillägga att jag kör på ett ljudsystem med två högtalare och en subwoofer från Creative.

Redigerat av Elight
Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Hej, jag har en Line 6 Toneport GX some jag kopplar min elgitarr till. Problemet är att ljudet blir så fruktansvärt dåligt. Kör jag med dist och spelar på mer än en sträng så låter det som att högtalarna ska haverera vilken sekund som helst.

Jag kör med det tillhörande programmet Gearbox och där finns inte så vitt jag vet så mycket man kan ändra för att förbättre ljudkvaliten.

Hoppas ni kan hjälpa mig att förbättre ljudet eller så är det helt enkelt så att Line 6 är skräp.

Edit: kan tillägga att jag kör på ett ljudsystem med två högtalare och en subwoofer från Creative.

Läge att köpa bättre högtalare? Creatives är inte till för att göra musik med ändå.

Postat

Spela in ett ljudexempel så vi kan höra hur det låter. Line6 är verkligen inte skräp, det verkar snarare som nån inställning är galen, eller om du har för klena högtalare eller nåt. Låter det lika om du lyssnar med lurar?

Postat

Kan man spela in i Gearbox eller måste man köra ett annat program? Det är samma sak när jag byter till hörlurar, har även provat att köra genom min kusins hemmabiosystem och jag har för mig att det var samma sak där. Väldigt tråkigt är det.

Postat

Du kanske ska sänka volymen inne i gearbox så att den inte clipper. Antagligen är det så att det clipper ordentligt vilket ger ett sprakande ljud. Står det CLIP i Gearbox när du spelar?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.