Gäst Postat 28 augusti 2008 Dela Postat 28 augusti 2008 (redigerat) Yeps, kom mig äntligen för att skaffa bättre lyssning till hemstudion. Har under sommaren gjort ett par akustikpaneler och två tubetraps modell mindre, vilka visserligen förbättrade akustiken och ljudbilden i rummet som annars har låtit bedrövligt. Men bestämde mig ändå för att köra på dyrare hörlurar gentemot budget monitorer. Eftersom man bor på hyra och kommer att flytta ett par gånger ännu. Hittade Ultrasones Proline 2500 (gamla modellen) på Headphoneworld.com för futtiga 1990 kronor, hem till dörren... de var ju så jädrans bra pris så man kunde ju bara göra en sak. Beställa snabbt! 😕 DHL killen ringde på igår och lämnade över dem, 2 dagars leverans. Snabbt! Nå väl, hur verkar de? Måste erkänna att man ibland undrat om man behöver någon form av super öron för att höra vissa saker i mixar som folk här på forumet o annanstans oxå skriver om och påpekar. Små små detaljer som verkar omöjliga att lägga märke till. Nå väl efter att jag lagt på mig lurarna och lyssnat genom ett par välkända låtar och några egna mixar så var det ju som om en helt ny värld öppnat sig! Man hör ju allt, precis allt, varje liten detalj... wow! Blir sannerligen lättare att mixa och ha koll på allt nu. Så tack till alla här som rekommenderat dessa fenomenala lurar (Claes i spetsen förstås 😉 ) Redigerat 28 augusti 2008 av eresseraca Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lee Postat 28 augusti 2008 Dela Postat 28 augusti 2008 Välkommen i Ultrasone-klubben! Och attans billigt fick du dem dessutom. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jarlo Postat 28 augusti 2008 Dela Postat 28 augusti 2008 Köpa studiolurar utan att lyssna på dem först? Galet 😛 Tänk om du hade sagt samma sak om mina AKG K240 som jag fick för en tusenlapp... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 28 augusti 2008 Dela Postat 28 augusti 2008 (redigerat) Välkommen i Ultrasone-klubben! Och attans billigt fick du dem dessutom.🙂 Tackar! Köpa studiolurar utan att lyssna på dem först? Galet 😄Tänk om du hade sagt samma sak om mina AKG K240 som jag fick för en tusenlapp... Kanske det kanske... men när man bor nånstans ute e ingenstans så får man förlita sig på reviews o så och köpa i dyrare ändan (en bra affär blev det iaf). En resa till nån annan stad för att söka upp en affär samt lägga både i tid (arbetstimmar) o pengar på det. Så antar jag att K240 nog i slut ändan hade kostat samma 😛 Jag vet åtminstone att jag e nöjd med dem, och vad e väl bättre än d! Redigerat 28 augusti 2008 av eresseraca Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gain Postat 28 augusti 2008 Dela Postat 28 augusti 2008 Köpa studiolurar utan att lyssna på dem först? Galet 😛 Med all respekt för kronor och ören så är det för det första inte en förmögenhet och ett livsavgörande köp vi talar om. Beslut tas generellt på olika grunder, där de emotionella ofta dominerar. Visst är det ibland viktigt att prova ordentligt t ex vid gitarrköp men ljudexempel, fantastiska recensioner, rekommendationer från andra användare och vettiga specar räcker många gånger för att ta ett bra beslut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jarlo Postat 28 augusti 2008 Dela Postat 28 augusti 2008 Välkommen i Ultrasone-klubben! Och attans billigt fick du dem dessutom.🙂 Tackar! Köpa studiolurar utan att lyssna på dem först? Galet 😄Tänk om du hade sagt samma sak om mina AKG K240 som jag fick för en tusenlapp... Kanske det kanske... men när man bor nånstans ute e ingenstans så får man förlita sig på reviews o så och köpa i dyrare ändan (en bra affär blev det iaf). En resa till nån annan stad för att söka upp en affär samt lägga både i tid (arbetstimmar) o pengar på det. Så antar jag att K240 nog i slut ändan hade kostat samma 😛 Jag vet åtminstone att jag e nöjd med dem, och vad e väl bättre än d! Då förstår jag lite bättre. Man är ju lite bortskämd med musikaffärer när man bor i huvudstaden 😄 Och jo, det viktigaste är ju att du är nöjd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 28 augusti 2008 Dela Postat 28 augusti 2008 Grattis till ett mycket bra köp! Kul att höra att jag har bidragit till att få dig att se ljuset. ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kvd669o Postat 29 augusti 2008 Dela Postat 29 augusti 2008 Jag köpte två par slutna studio hörlurar av märket AKG K271 STUDIO http://emusic.se/default.asp?do=&text=...&info=12584 och hade tänkt använda dem både för inspelning och vid mixning men har märkt att det blir lite annat ljud när jag mixar låten i dom och när jag mixar men mina ESI N EAR 05 monitorer två stycken http://emusic.se/default.asp?do=&text=...&info=11263 Är " Ultrasonic Proline 2500 " hörlurarna svaret som gör att när jag mixar låten med dom så låter det även bra i i mina ESI monitorer ? Har insett att mina grannar inte gillar när jag mixar låtar i mina monitorer på kvällar och nätter.Har ju nämligen min musik studio i en ETTA lägenhet där man hör sina grannars aktiviteter rätt väl. Alltså om det finns fler hörlurar som kostar typ 2000 kronor eller mindre på internet som nån har sett och som är av märket " Ultrasonic Proline 2500 " så får ni hemskt gärna tipsa mig 😛 TACK PÅ FÖRHAND Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 29 augusti 2008 Dela Postat 29 augusti 2008 Ultrasone (inte ultrasonic... 😛 ) Proline2500 är den gamla modellen, som du i bästa fall kan hitta billigt om någon butik har sådana kvar och vill sälja ut den gamla modellen. Den nya modellen som har släppts i år, heter Pro2500 och har ett listpris strax över 3000:-. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kvd669o Postat 29 augusti 2008 Dela Postat 29 augusti 2008 Tack för svaret claes 😛 Jag hoppas hitta dom gamla eller dom nya för runt 2000 kronor i alla fall. Mina akg k 271 studio (slutna lurar) fungerar i alla fall inte lika bra för mixning som dessa ultrasone lurar verkar göra. Jag litar på ditt ord för du har haft rätt när det gäller dom flesta prylar här inne men 2 till 3000 kronor är mycket för en person som jag och vill ju inte lämna tillbaka dom dagen efter på grund av missnöje osv. Jag får väl kolla in den där affären som den som startade denna tråd hitta sina lurar i eller om man har ännu mera flyt hitta lurarna i sverige eller via nån hjälp från nån snäll själ här inne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kvd669o Postat 29 augusti 2008 Dela Postat 29 augusti 2008 Jaha då har man snart ett par " Ultrasones Proline 2500" från Headphoneworld.com för 2043 kronor och det är hela kostnaden fram till dörren 😎 Tack så mycket claes 😛 Hoppas det ska funka lika bra för mig som för dig och han från finland.Nu har man ett par hörlurar för studio inspelning och ett par för mixning och ett annat par för allmän internet surfning jaja så kan det va 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tappo Postat 31 augusti 2008 Dela Postat 31 augusti 2008 Beslutade mig själv att beställa dessa lurar bara några timmar efter att ha läst hur mycket som helst om dom här. Speciellt tack till Claes som fick mig att köpa dom. Köpte dom faktiskt i blindo och av ren impuls då jag ville ha ett par riktigt trevliga lurar som många varmt rekommenderat. Tvekade inte ens. 2500 gav jag för dom, och det var värt precis varenda öre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kvd669o Postat 31 augusti 2008 Dela Postat 31 augusti 2008 Skönt att höra att alla är så nöjda för då blir ju jag det med. Ser verkligen fram emot mixningar i dom nya lurarna på kvällar och nätter och sen tänker jag också höra i mina monitorer om mixen låter lika bra där sen också.Jag är dock inte orolig för jag har hitills inte blivit besviken på en enda pryl som claes rekommenderar eller använder 😛 Tack claes för all hjälp med både dator tips + spybot + dessa ultrasone lurar mm mm. Allt fungerar strålande. Ursäkta att jag kom utanför ämnet men ni som inte har skaffat spybot än kan ju klicka på länken här under och ladda ner gratis 😎 http://www.safer-networking.org/sv/index.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.