Jump to content
Annons

Lång nedladdningstid ! (?).


Flizzaff

Recommended Posts

Hej igen bästa Studio forum-folk !

Då jag ska ladda ned era låtar under rubriken 'Låtar och Filer' så är nedladdningstiden så lång. Man vill nästan ge upp och det är ju tråkigt..... men, det kanske är min dator som är seg. Jag har förnärvarande ett Telia-modem. Sedan i vårvintras har sajtens utseende förändrats ty jag minns att låtlyssnandet kom igång mycket snabbare då. Detta kanske beror på att jag hade en telefonuppkoppling hemma (kabel i väggen alltså).

Skriv gärna och förklara hur det ligger till, du som vet bättre.

tack på f.hand...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Ja du med med ett teliamodem så kan du väl knappast vänta dig för mycket. Skaffa dig ett snabbt bredband i stället. Går mycket snabbt för mig ladda ned.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låtarna ligger på precis samma server som innan och har samma internetanslutning som tidigare. Och det är bara en bråkdel av kapaciteten som utnyttjas, så det finns utrymme för betydligt fler samtidiga nedladdningar än vad som görs idag.

Jag vågar dessvärre lova att det är i din ände som anledningen finns. Och som DieHard sa, med ett bredbandsabonnemang så kommer all form av nedladdning gå avsevärt fortare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bredbandsbolaget och 100mbit/sek och det tar bara några sekunder för mig och då öppnar jag bara filen och sen tar bort filen i temporary mappen när jag inte vill ha den längre. Nej bredband ska det vara för modem blir bara problem 🙂 Glöm inte ett bra brandväggs skydd bara själv kör jag med F -secure medans andra förespråkar zone alarm ja skydd behöver man i alla fall när man har bredband

Hoppas det löser sig för dig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...