Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det nån som har hunnit prova Motus nya mk3 kort. Jag har ett emu 1820 idag som jag skall byta ut till förmån för ett 896mk3. Tror jag! Det är viktigt för mig att dsp mixern funkar bra då jag tänkte sälja mitt mixerbord. Jag vill ha flera bra monitormixar. Att man kan få effekter i lyssningen är ju toppen. Det kan man ju i mitt 1820 åxå men nu till frågan. Jag upplever att jag får alldeles för mycket latency när jag lägger på ex eq i dsp mixern. Jag spelar trummor och om jag tex vill ha lite mer bas på baskaggen så blir fördröjningen för jobbig. Är detta nåt man får leva med i dsp världen eller är 896mk3 bättre på detta. Nå´n som vet?

Annons
Postat

Jag har ett 828 Mk3, och det skiljer väl inte så mycke mellan det 896 Mk3 förutom fler preamps. Och jag har inte upplevt nån latency då jag använder dps-effekterna iaf. Tycker dpsn är rätt najs faktiskt... kunde önskat att vissa grejer var lite mer avancerade men jag är helt klart nöjd med kortet.

Postat

Jag har ett 828 Mk3, och det skiljer väl inte så mycke mellan det 896 Mk3 förutom fler preamps. Och jag har inte upplevt nån latency då jag använder dps-effekterna iaf. Tycker dpsn är rätt najs faktiskt... kunde önskat att vissa grejer var lite mer avancerade men jag är helt klart nöjd med kortet.

Postat

Tack för ditt svar. Kanske är motu snabbare än emu. Kanske är det jag som är petig! Märker inte så stor skillnad när jag sjunger men när jag spelar trummor så känns det inte så kul.

Jag kan ju passa på att fråga hur pass kaftig dsp:n är. Kan man använda effekter även när man kör i 96khz?

Postat

Jag har iofs inte provat på trummor men... Men det borde inte va några problem =)

Ja det kan man göra, kommer inte ihåg hur många och så men det står nog på hemsidan =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.