Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Sökte efter basförstärkare på forumet, men hittade inget så provar att starta en ny tråd... 😛 Det är så att min bror ska köpa ny basförstärkare.. Han har väl tänkt lägga nånstans mellan 7000:- o 10000:-.. men är lite osäker på vilken han ska köpa.

Själv kan jag inte mycket om basar o basförstärkare, men kan tänka mig att det kanske beror lite på stil (han lirar pop/rock) o smak när man väljer det, och att man får prova lite själv vad man gillar, men det kanske finns vissa som är bättre/sämre än andra... 😄

Redigerat av ramoand
Annons
Postat
Har du provat Ampegs bascombos? Prisvärda men ett bra och neutralt ljud.

Ja va me när min brorsa provade senast på 4sound.. då provade han:

Line 6 - LowDown 300 Pro

och

AMPEG - Ampeg Basstack, B1RE + B410HE

Jag tyckte att dom lät ganska lika, med ett rent o neuralt ljud. Men, de va inte det där riktigt "feta" basljudet som man vill åt. Kändes aningen hårt typ.. fast ja vet inte, rummet kanske spelade in? han provade med en sandberg bas.

Postat
Har du provat Ampegs bascombos? Prisvärda men ett bra och neutralt ljud.

Ja va me när min brorsa provade senast på 4sound.. då provade han:

Line 6 - LowDown 300 Pro

och

AMPEG - Ampeg Basstack, B1RE + B410HE

Jag tyckte att dom lät ganska lika, med ett rent o neuralt ljud. Men, de va inte det där riktigt "feta" basljudet som man vill åt. Kändes aningen hårt typ.. fast ja vet inte, rummet kanske spelade in? han provade med en sandberg bas.

Testa en Ampeg combo med 15-tumselement också. Typ den här

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.