Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare! Söker ett par bra, Àrliga lurar för mixning för runt 1500-2000 . Om man överhuvudtaget kan fÄ nÄt bra och prisvÀrt för dom pengarna? Och om inte, hur mycket bör man dÄ betala för dom? Ni kan tÀnja pÄ priset lite om det skulle behövas.

Annons
Postat
Tjenare! Söker ett par bra, Àrliga lurar för mixning för runt 1500-2000 . Om man överhuvudtaget kan fÄ nÄt bra och prisvÀrt för dom pengarna? Och om inte, hur mycket bör man dÄ betala för dom? Ni kan tÀnja pÄ priset lite om det skulle behövas.

Mina tveklösa favoriter i kontrollrummet Àr Ultrasone Pro2500, som har ett listpris pÄ 3195:-. Man har mycket mer nytta av ett par sÄdana Àn av ett par "monitorer" i samma prisklass.

Nu ska du förstĂ„s inte bara lyssna pĂ„ mig (som sĂ€ljer sĂ„dana), utan jag hoppas att nĂ„gra nöjda kunder hittar trĂ„den och bekrĂ€ftar... 😉

SjÀlv anvÀnder jag dem till mixning mitt i natten nÀr min sambo vill sova - och nÀr jag tittar pÄ film eller lyssnar pÄ musik och inte vill störa sÄ mycket. De mixar jag har gjort pÄ natten med dem, har oftast bara behövt smÄ justeringar nÀr jag har lyssnat i monitorerna dagen efter.

Postat

Jag har nyss upptÀckt att Koss PortaPro Àr jÀvligt anvÀndbara vid mixning. Inte sÄ att man kan höra nÄgra större nyanser i klanger, men nÀr det gÀller att lÀgga framförallt bas och sÄng pÄ bra nivÄer sÄ Àr de jÀkligt bra.

Vet inte varför, men det verkar som att de (billigare) lurarna inte Àr lika 'tillÄtande' som de dyrare nÀr det gÀller obalanser i mixen.

SÄ jag anvÀnder dem nu som komplement till min ordinarie lyssning ...

drloop (oregistrerad)
Postat
Jag har nyss upptÀckt att Koss PortaPro Àr jÀvligt anvÀndbara vid mixning. Inte sÄ att man kan höra nÄgra större nyanser i klanger, men nÀr det gÀller att lÀgga framförallt bas och sÄng pÄ bra nivÄer sÄ Àr de jÀkligt bra.

Vet inte varför, men det verkar som att de (billigare) lurarna inte Àr lika 'tillÄtande' som de dyrare nÀr det gÀller obalanser i mixen.

SÄ jag anvÀnder dem nu som komplement till min ordinarie lyssning ...

Jag anvÀnder Sennheiser PX100 pÄ samma sÀtt.

Jag har PX100 som mina iPod lurar ocksÄ och det innebÀr att jag lyssnar pÄ mycket musik i lurarna, underlÀttar nÀr man skall stÀlla nivÄer och sÄ...

creel (oregistrerad)
Postat

AKG K601 sÀger jag. Eller K701 om du vill ha den lyxigare varianten.

Postat (redigerat)

Jag anvÀnder ett par Sennheiser HD650. Dem lÄter vÀldigt bra och detaljer hörs riktigt tydligt. Sen sÄ handlar det om att lÀra sig dem som med alla andra monitorer och lurar, för ALLA har sina egna smÄ egenheter utan att för den sakens skull va helt oÀrliga och dÄliga. Jag lyssnar mycket pÄ musik och anvÀnder dem mycket och sÄ, sÄ jag vet bra hur allt lÄter och det kÀnns bra.

Jag kan verkligen rekommendera dem!

Redigerat av JagÀrsnabb

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.