Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare! Söker ett par bra, ärliga lurar för mixning för runt 1500-2000 . Om man överhuvudtaget kan få nåt bra och prisvärt för dom pengarna? Och om inte, hur mycket bör man då betala för dom? Ni kan tänja på priset lite om det skulle behövas.

Annons
Postat
Tjenare! Söker ett par bra, ärliga lurar för mixning för runt 1500-2000 . Om man överhuvudtaget kan få nåt bra och prisvärt för dom pengarna? Och om inte, hur mycket bör man då betala för dom? Ni kan tänja på priset lite om det skulle behövas.

Mina tveklösa favoriter i kontrollrummet är Ultrasone Pro2500, som har ett listpris på 3195:-. Man har mycket mer nytta av ett par sådana än av ett par "monitorer" i samma prisklass.

Nu ska du förstås inte bara lyssna på mig (som säljer sådana), utan jag hoppas att några nöjda kunder hittar tråden och bekräftar... 😉

Själv använder jag dem till mixning mitt i natten när min sambo vill sova - och när jag tittar på film eller lyssnar på musik och inte vill störa så mycket. De mixar jag har gjort på natten med dem, har oftast bara behövt små justeringar när jag har lyssnat i monitorerna dagen efter.

Postat

Jag har nyss upptäckt att Koss PortaPro är jävligt användbara vid mixning. Inte så att man kan höra några större nyanser i klanger, men när det gäller att lägga framförallt bas och sång på bra nivåer så är de jäkligt bra.

Vet inte varför, men det verkar som att de (billigare) lurarna inte är lika 'tillåtande' som de dyrare när det gäller obalanser i mixen.

Så jag använder dem nu som komplement till min ordinarie lyssning ...

drloop (oregistrerad)
Postat
Jag har nyss upptäckt att Koss PortaPro är jävligt användbara vid mixning. Inte så att man kan höra några större nyanser i klanger, men när det gäller att lägga framförallt bas och sång på bra nivåer så är de jäkligt bra.

Vet inte varför, men det verkar som att de (billigare) lurarna inte är lika 'tillåtande' som de dyrare när det gäller obalanser i mixen.

Så jag använder dem nu som komplement till min ordinarie lyssning ...

Jag använder Sennheiser PX100 på samma sätt.

Jag har PX100 som mina iPod lurar också och det innebär att jag lyssnar på mycket musik i lurarna, underlättar när man skall ställa nivåer och så...

creel (oregistrerad)
Postat

AKG K601 säger jag. Eller K701 om du vill ha den lyxigare varianten.

Postat (redigerat)

Jag använder ett par Sennheiser HD650. Dem låter väldigt bra och detaljer hörs riktigt tydligt. Sen så handlar det om att lära sig dem som med alla andra monitorer och lurar, för ALLA har sina egna små egenheter utan att för den sakens skull va helt oärliga och dåliga. Jag lyssnar mycket på musik och använder dem mycket och så, så jag vet bra hur allt låter och det känns bra.

Jag kan verkligen rekommendera dem!

Redigerat av Jagärsnabb

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.