friend (oregistrerad) Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 Ringde Dicentia för att kolla en sista sak innan jag lämnar CD'n för pressning. Killen jag har haft kontakt med ber mig vänta, så ska han fråga en kollega. Han glömmer att trycka på Mute knappen på telefonen, så jag hör honom säga att jag är en besvärlig kund som gör långa utläggningar vilket han inte orkar med att höra och att det inte är någon idé att hans kollega pratar med mig. Jag skulle inte förstå iallafall vad han menade, säger han. 🙂 :) 🙂 Han får tycka vad han vill om mig som kund, men jag ska inte behöva ta del av det. :armskeptisk: Tog och ringde huvudkontoret i Köpenhamn och pratade med deras Managing Director. Han beklagade och skulle kolla detta och återkomma på måndag, eftersom han inte var på kontoret. Så här får det inte gå till, sa han. Blev mer ledsen än förbannad. 😄🙁 Tur att jag har snälla barn, som just kom hem. 🙂
Björn Olsberg Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 O ajjaj. Nu har jag inte varit med och vet vem som har sagt/gjort vad under resans gång - men om det är som du säger så ska man inte behandlas så oavsett.
friend (oregistrerad) Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 O ajjaj. Nu har jag inte varit med och vet vem som har sagt/gjort vad under resans gång - men om det är som du säger så ska man inte behandlas så oavsett. Nä, jag har inte postat annat om det förut, än att priset per CD var väldigt fördelaktigt hos dem. Jag är en snacksalig rackare och gillar att prata med andra, kanske pga. min Irländska sida. Men som sagt, det kunde han ha ondgjort sig om på kaffe rasten, så att jag slapp höra det. 😄 Jag lärde mig, när jag gick på Kalle Flygares teaterskola av en känd regissör att ALDRIG tala illa om en kollega och sen även av min salig far att behandla kunden med största respekt och hövlighet. Därav blev jag lite ledsen i ögat när jag själv åkte på en dylik överhalning. 🙂 Ville bara beklaga mig lite till kolleger och forumvännerna. 🙂
sixties Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 tråkigt med sånt bemötande. jag får väl muntra upp dig lite med lite bra musik från Irland: http://www.myspace.com/imeldamay1 Undertones- here comes the summer (från Boston)
DieHard (oregistrerad) Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 Ringde Dicentia för att kolla en sista sak innan jag lämnar CD'n för pressning.Killen jag har haft kontakt med ber mig vänta, så ska han fråga en kollega. Han glömmer att trycka på Mute knappen på telefonen, så jag hör honom säga att jag är en besvärlig kund som gör långa utläggningar vilket han inte orkar med att höra och att det inte är någon idé att hans kollega pratar med mig. Jag skulle inte förstå iallafall vad han menade, säger han. 😲😉🙁 Han får tycka vad han vill om mig som kund, men jag ska inte behöva ta del av det. :armskeptisk: Tog och ringde huvudkontoret i Köpenhamn och pratade med deras Managing Director. Han beklagade och skulle kolla detta och återkomma på måndag, eftersom han inte var på kontoret. Så här får det inte gå till, sa han. Blev mer ledsen än förbannad. 😉🙁 Tur att jag har snälla barn, som just kom hem. 🙂 Har bara jobbat i butik och en jobbig eller idiotisk kund snackade man bara om på rasterna eller ute på lagret. Snacka om oproffsigt. Men du sa väl minst till honom typ nästa gång du snackar med din kollega, glöm inte använda muteknappen nästa gång? Hade det varit jag hade han fått en utskällning som hette duga.
friend (oregistrerad) Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 (redigerat) Fick detta e-mail idag: Hej Caman, Ända sedan vi talade sist så har jag haft väldigt dåligt samvete. Jag var oförlåtligt dum och jag hoppas att du vill acceptera min uppriktiga ursäkt. J ag hoppas att vi hörs igen. Med vänlig hälsning XXXXX XXXXXXXXXXXX Får väl gå på deras offert, eftersom den är klart bäst prisat. 😛 Bra att jag fick en ursäkt iallafall. Redigerat 25 augusti 2008 av friend
Vallhagen Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 Det där är bra Friend. Du gjorde helt rätt som ringde chefen. Ett gammalt trick som ta mig f-n alltid biter rätt bra på den skyldige. Det kommer dessutom finnas i chiefens bakhuvud vid nästa löneförhandling. Dessutom har du fått skriftlig upprättelse. Gott:) Utmärkt förhandlingsläge fortsättningsvis, för det är ju affärer det handlar om. tjing Bengan
Twilight_Zound Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 Kanske inte läge att dryfta om priset nu då... Du kunde ju ringt upp igen efter ett par timmar och berättat att du hört hela disskussionen och sen funderat på om du skulle ringa ner till huvudkontoret och kolla sen men tänkt...Nä, det var väl en engångs grej, sen skulle du frågat om priset fortfarande var det ni snackat om...
friend (oregistrerad) Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 Kanske inte läge att dryfta om priset nu då...Du kunde ju ringt upp igen efter ett par timmar och berättat att du hört hela disskussionen och sen funderat på om du skulle ringa ner till huvudkontoret och kolla sen men tänkt...Nä, det var väl en engångs grej, sen skulle du frågat om priset fortfarande var det ni snackat om... Sant. 😛 Tänkte också det. 😛 Det finns fortfarande en liten öppen fråga om label trycket, som vi inte har dryftat i prissättning. Läge för det nu då. 🙂 Fortsättning följer. 😛🙂
eterno Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 Ja, jag tänkte oxå direkt på att du kan "kräva" lite rabbat eller att de bjuder på "något" 🥰 Kanske lite offtopic fråga men ändå inte. Då och då dyker det upp frågor om presserier och priser. Om du inte har något emot så kan du väl berätta om offret du fick. Det kan vara intressant. Hur många ex, booklet blad, färg, förpackning, bla, bla, pris, osv. ?
friend (oregistrerad) Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 (redigerat) Ja, jag tänkte oxå direkt på att du kan "kräva" lite rabbat eller att de bjuder på "något" 🥰 Kanske lite offtopic fråga men ändå inte. Då och då dyker det upp frågor om presserier och priser. Om du inte har något emot så kan du väl berätta om offret du fick. Det kan vara intressant. Hur många ex, booklet blad, färg, förpackning, bla, bla, pris, osv. ? No problems bud. Er förfrågan gäller en CD med 2-färgs labeltryck packad i en jewelbox med en 4-sidig booklet 4+4 och inlay 4+0. Jag har tagit fram följande priser till er: 1000 ex: 6,50 Sek/st. 3000 ex: 5,05 Sek/st. 5000 ex: 4,75 Sek/st. Reprokostnad för framtagning av film för tryckning av label och booklet/inlay beräknas till 1250 Sek. Testade att fråga ett par firmor hemma på Irland, men detta var ändå billigare. Redigerat 25 augusti 2008 av friend
Pesek Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 (redigerat) Här har du en kram från mig! 🥰 Sikket pucko! Seriöst det där kräver nästan en omgång MMA med killen, utan skydd.....bah. Hoppas han är medlem här på forumet och skäms, mycket! Summarum: väldigt tråkigt att du råkade ut för detta. Mer ledsamt än tröttsamt. Missade att du fått en ursäkt. Nu blev situationen lite mer dräglig iaf. Man får hoppas att ursäkten kom spontant och inte därför att han fått en avhyvling från huvudkontoret. Redigerat 25 augusti 2008 av Pesek
friend (oregistrerad) Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 Här har du en kram från mig! ☺️ Sikket pucko! Seriöst det där kräver nästan en omgång MMA med killen, utan skydd.....bah. Hoppas han är medlem här på forumet och skäms, mycket! Summarum: väldigt tråkigt att du råkade ut för detta. Mer ledsamt än tröttsamt. Missade att du fått en ursäkt. Nu blev situationen lite mer dräglig iaf. Man får hoppas att ursäkten kom spontant och inte därför att han fått en avhyvling från huvudkontoret. Tack kompis. ☺️ Ja, det tär värre att bli ledsen är fly förbannad, men i det långa loppet kommer det att ge mig mer ro, tror jag. 🙂 Jag kan inte gå runt och bli så arg att jag skrämmer slag på folk längre. 😛 Annars får jag väl lira med Ozzie istället och ge mina låtar till nån annan. 😄😎
Peter Roos Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 Skulle aldrig lämna en pryl hos dom. F---ck èm!
Opus99 Postat 2 september 2008 Postat 2 september 2008 (redigerat) Jag skulle inte förstå iallafall vad han menade, säger han. 🙂😮😄 Om det är så att den andra personen inte skulle förstå vad man sa, då säger man det till han. Det är inte speciellt svårt alls att säga sånt. T.ex. "Det är himla mycket som beror på vartannat så det är skitsvårt att beskriva hela bilden såhär pang på. Men överlag så kan jag säga att jag tycker du borde ditt och datt". Sen är det klart ju. Men det var tydligen mer än killen du pratade med klarade av, eller vågade. Det finns dom som hela tiden antar att andra är idioter till motsatsen bevisats, och såna får ju rätt inför sig själva hela tiden, för dom testar ju aldrig om deras teori är riktig. 🙂 Ring till han igen, och ställ in erat avtal utan förklaring. Om han undrar, så snorka ur dig att han skulle ändå inte förstå vad du menade i vilket fall. 😄 Redigerat 2 september 2008 av Opus99
Murklan (oregistrerad) Postat 31 oktober 2008 Postat 31 oktober 2008 Hejsan svejsan allihopa som läser detta! Jag blir alldeles förskräckt när jag läser detta om Dicentia! Jag arbetar på ett litet företag som gör exakt samma sak som Dicentia och för oss så är det så himla oerhört viktigt att ha en nära och bra relation med våra kunder. Vi har tät och väldigt bra relation till alla våra kunder och vi vill gärna framföra att vi vill ha den sortens kontakt med kunderna också. Det är så oerhört viktigt att kundservicen fungerar!! När det uppstår frågor och funderingar från våra kunders sida så har de aldrig problem att få hjälp snabbt och smidigt då vi som sagt är ett litet företag med god trevlig service med bra priser. Alla kunder har en koordinator hos oss där det alltid är öppet för diskussioner kring den blivande produktionen. Vi vill ju att alla våra kunder ska vara glada och nöjda så därför går vi igenom tillsammans kundens önskemål så att det blir exakt så som våra kunder vill ha det. Om någon är intresserad av att veta lite mer om företaget och om pressning av CD- & DVD-skivor eller av att göra någonting som affischer, booklets, inlays etc... tveka inte att slänga iväg ett litet mail till mig så kan vi prata vidare om hur planerna ser ut... =) Ha en fortsatt strålande höstdag så hoppas jag vi hörs vidare allihopa! Med Vänliga Hälsningar, 😛 "Murklan"
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.