Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Finns det någon demoversion till BFD?

Jag sitter å micklar med trummor just nu men har inte så gott om pengar. Därför känns det inte jäkligt kul att slänga ut ett par tusen på ett program som jag kanske inte gillar.

Någon som har några tips?

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

Tack.

Lite knepigt nästan att de inte slätt en demoversion tycker jag.

Groove Agent kör jag redan och är väl sådär nöjd. Trumljuden är inte de bästa.

Postat

Du kan låta Groove Agent styra ett annat VSTi med sin output - så du kan låta den spela med ljud från LM4 eller Battery om du vill... Då slipper du känna dig begränsad av de ljud som följer med i GA. Kolla lite i manualen till GA, så hittar du hur man gör.

Postat

Jag har redan testat den möjligheten. Det var faktiskt främst det jag tänkte ha BFD till.

Jag vet itne om man kan använda programmet på det viset och få ett gott resultat. Därför känns det lite meningslöst att gå å köpa det innan jag testat.

Postat

Sorry... 🙂

Det har varit många trådar om olika saker med kryptiska förkortningar, så jag har inte läst ordentligt. 😄

BFD (Big Fu****g Drums) från FXPansion var du ute efter - och det är en grej i stil med Groove Agent, men ändå inte.

Vad jag har läst det som, är DFH (Drumkit From Hell) från EastWest... 😮

BFD har alltså en egen motor och använder inte Kompakt...

Måste börja läsa nogrannare.

Nåja - inte heller BFD har någon demoversion.

Postat

Nu kommer några ytterligare nybörjarspekulationer.

Borde det inte finnas rätt hyffsade vst-trummor som man kan köra i Groove Agent?

Vad är det egentligen som behövs? Räcker det med ett gänga mappar med trumljud krävs någon ytterligare mjukvara för att kunna köras i GA?

Du kanske känner till någon bra lösning?

Postat

Groove Agent har bara möjlighet att köra sina inbyggda ljud. Finessen är just att man kan ställa in det så att man kan skicka vidare kompet till ett annat VSTi för att få annat ljud.

Jag kör gärna med GA's ljud medan jag gör nya låtar, så att jag slipper bygga upp ett trumkomp från scratch innan jag kan börja med harmonier o dyl - men när jag sedan kommer vidare i låten, så byter jag och gör ett riktigt komp själv med hjälp av HALion och Scabee Imperial Drums...

GA använder jag alltså mest som ett kompositionsredskap för att snabba upp skapandeprocessen - men det händer ibland att den får hänga med hela vägen till slutmix också.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.