Jump to content
Annons

Ny gitarr ska köpas!

tightflesk

Recommended Posts

En ny gitarr ska köpas, men vet inte vad jag ska skaffa, spelar för det mesta metal så EMG mickar ska det helst vara och att dom är aktiva är ett måste.

Funderar mycket på ESP eller schecter men alla märken funkar väl bra.

Den får kosta upp till 14000kr.

Vill inte ha någon taggig och fjantig B.C rich lr Explorer modeller, Helst inte les paul modeller heller för att jag passar inte med dom, men alla förslag är välkomna!

Dela på andra sajter

Annons
En ny gitarr ska köpas, men vet inte vad jag ska skaffa, spelar för det mesta metal så EMG mickar ska det helst vara och att dom är aktiva är ett måste.

Vill inte ha någon taggig och fjantig B.C rich lr Explorer modeller, Helst inte les paul modeller heller för att jag passar inte med dom, men alla förslag är välkomna!

Nu tar vi det lilla lugna här!

Måste vara EMG bara för att du spelar metal!?!?!?

Jag hade sagt raka motsatsen.

Passiva mickar ger ett ljud med mer karaktär. Skitigare och vad man kallar för "brunt" ljud.

Bra mycket lämpligare än symaskinsdist som du hittar i aktiva mickar.

Den enda gitarr jag lirat på som jag tycker håller med aktiva mickar är ESP Eclipse 1.

Men det är ju en LesPaul-modell så det funkar väl inte då!

Peace!

/Cruncharn'

Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Det bästa är väl gå till närmaste musikaffär och testa vilken du gillar. Finns väl även Ibanezguror med emg på. Annars kan man ju alltid slänga på emgmickar själv. Har själv gjort det och inte speciellt svårt.

Dela på andra sajter

Köp en sån här och släng i ett par EMG 81'or!

På så sätt slipper du garanterat ett vettigt, organiskt, dynamiskt gitarrljud och framför allt slipper du bli misstagen för en gitarrist med god smak.

warbeast_wmd.jpg

Fast jag tycker den är snygg 😳

Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Sa inte att det måste vara EMG men det är väl dom bästa aktiva metal mickarna har jag hört.

Hatar B.C Riches =P

Jo Les pauls funkar men helst nått annat för alla har såna =P

Själv nöjd med emg men finns även bra såsom dimarziomickar.

Dela på andra sajter

Nu tar vi det lilla lugna här!

Måste vara EMG bara för att du spelar metal!?!?!?

Jag hade sagt raka motsatsen.

Passiva mickar ger ett ljud med mer karaktär. Skitigare och vad man kallar för "brunt" ljud.

Bra mycket lämpligare än symaskinsdist som du hittar i aktiva mickar.

Så sant så.. 😳🙂

Dela på andra sajter

Med risk för att avvika från tråden, varför är det så att aktiva mickar ger ett mindre nyanserat ljud?

för att aktiva mickar är skapade för att ge så högt utljud som möjligt.. och därför sätts dynamiken åt sidan..

Dela på andra sajter

Kolla in alla trådar som redan finns på forumet.. sök ex. på ibanez..

Jag hade kollat in ibanez, ltd, esp, schecter, jackson, kramer etc..

jag har en jackson för försäljning!

PM för mer info.

Dela på andra sajter

Okey har hittat den perfekta formen för mig nu ESP MH formen är sjukt fin.

Men vill ha utan svaj, och en ESP inte LTD. Men alla såna är i så sjukt fula färger!

Hjälp om nån hittar en sån i en snygg färg som som inte är typ bajsbrun eller grön så är jag evigt tacksam

Dela på andra sajter

Okey har hittat den perfekta formen för mig nu ESP MH formen är sjukt fin.

Men vill ha utan svaj, och en ESP inte LTD. Men alla såna är i så sjukt fula färger!

Hjälp om nån hittar en sån i en snygg färg som som inte är typ bajsbrun eller grön så är jag evigt tacksam

Har du kikat in ESP M-I NTB?

Har själv inte provat den dock.

Samt kan nog vara lite svår att få tag på om du inte beställer över sjön.

Vet att du inte ville ha en LTD, men någon mer prisvärd gitarr än MH-400NT får man verkligen leta efter.

Dela på andra sajter

Hagström Ultra Swede (Alltså jag har fan ingen aning om vad den heter.)

http://www.emnordic.se/img/manufacturer/HA...Ultra_Swede.png

Jag tycker verkligen om Avenged Sevenfold och deras gitarrer är urläckra. Självklart Schecter! Båda deras gitarrer.

http://www.musicgadgets.net/images/hr_vengeance_custom.jpg

Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Köp en gibson les paul.

Är du ordblind? Han sade helst inte en les paul för att de inte passar honom.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.