Jump to content
Annons

Forumupplägg

evilrocker

Recommended Posts

Det känns som om forumet växer vilket är bra. Men dock känns det som att det inte

funkar att ha en startsida där en kort lista med den senaste inläggen funkar. Jag tror alla

stirrar sig blinda på de senaste inläggen så att många inlägg missas och inte blir besvarade.

Hade det inte varit bättre med kategorival direkt när man kommer in på forumet och lägga en länk

till de senaste inläggen istället, och då även ha fler på den sidan, kanske ca 50 på varje sida.

Just a thought! :rolleyes:

Dela på andra sajter

Annons

Hah, kul att du påpekade det. Jag måste erkänna att jag är en av de som bidrar till det problemet.

Tycker fortfarande det är segt att navigera sig igenom forumet så fastnar alltid för något på "senaste inläggen" listan. :rolleyes:

En lösning kanske skulle vara något allmänt bättre sätt att presentera kategorierna, som evilrocker föreslod, på startsidan. Problemet är väll att det finns så galet många kategorier.

Dela på andra sajter

Hah, kul att du påpekade det. Jag måste erkänna att jag är en av de som bidrar till det problemet.

Tycker fortfarande det är segt att navigera sig igenom forumet så fastnar alltid för något på "senaste inläggen" listan. 🙂

En lösning kanske skulle vara något allmänt bättre sätt att presentera kategorierna, som evilrocker föreslod, på startsidan. Problemet är väll att det finns så galet många kategorier.

Jag gör samma sak 🙁

Dela på andra sajter

Jag lever i princip hela forumlivet i "visa nya inlägg"-listan, eftersom jag tycker att det är alldeles för bökigt att behöva gå in i varje avdelning för sig och se om det finns några nya inlägg där.

Jag ser inte det nuvarande upplägget som något problem, eftersom det ju finns flera sidor, så man ser snabbt hur mycket man har kvar att plöja igenom. Kanske kunde det vara bra om man kunde välja i sin profil hur lång listan med "visa nya inlägg" ska vara...?

Dela på andra sajter

Tjena

Men det kanske inte behöver vara så många kategorier? Måste det vara definierat ända ner i

instrument, samplers, pluggar, mickar, datorer?? Känns som om många kategorier kunde

tas bort. Det kanske finns trådar som är lite överflödiga som skulle kunna skrivas under mer

samlade rubriker? Hörsel yeyy 46 trådar, Linux yeyy 64 Trådar. Och jag dissar absolut inte

hörselintresserade eller Linuxfolk, men det känns ändå som om många kunde slagits samman.

Som sagt bara förslag som jag ville ta upp för diskussion.

Dela på andra sajter

Jag lever i princip hela forumlivet i "visa nya inlägg"-listan, eftersom jag tycker att det är alldeles för bökigt att behöva gå in i varje avdelning för sig och se om det finns några nya inlägg där.

Jag ser inte det nuvarande upplägget som något problem, eftersom det ju finns flera sidor, så man ser snabbt hur mycket man har kvar att plöja igenom. Kanske kunde det vara bra om man kunde välja i sin profil hur lång listan med "visa nya inlägg" ska vara...?

Instämmer det hade varit en bra funktion! 😆

Dela på andra sajter

Du kanske redan känner till detta, men om du väljer att se "Dagens aktiva trådar" kan sorteras alla inlägg efter datum och huruvida du har läst det senaste inlägget i den tråden eller inte, och du kan välja att visa trådar så långt tillbaka som ett år. Inte helt överskådligt, men det funkar.

Dela på andra sajter

Tjena

Men det kanske inte behöver vara så många kategorier? Måste det vara definierat ända ner i

instrument, samplers, pluggar, mickar, datorer?? Känns som om många kategorier kunde

tas bort. Det kanske finns trådar som är lite överflödiga som skulle kunna skrivas under mer

samlade rubriker? Hörsel yeyy 46 trådar, Linux yeyy 64 Trådar. Och jag dissar absolut inte

hörselintresserade eller Linuxfolk, men det känns ändå som om många kunde slagits samman.

Se det som en chans att bredda dina kunskaper.

Dela på andra sajter

Öh, vänta lite nu.. 😳 Är jag dum eller har jag missat något? För jag gör som er andra, använder endast funktionen "Senaste inlägg". På så sätt kan man ju inte missa något ju? Alla nya inlägg och alla nya trådar som görs syns ju där?

Så du menar att det finns nya inlägg i avdelningar som inte syns under "Senaste inlägg"? (Ja, förrutom "Offtopic" då)

Not following here.. 🙂

Mvh

Memphis

Dela på andra sajter

Big word! Samma här..tar alltid den vägen.. vilket ger en brokig, intressant och aktuell överblick. Avdelningarna besöks när man har speciella och konkreta funderingar eller bara vill gå in i ett specifikt ämne/rubrik.

Dela på andra sajter

Öh, vänta lite nu.. 😄 Är jag dum eller har jag missat något? För jag gör som er andra, använder endast funktionen "Senaste inlägg". På så sätt kan man ju inte missa något ju? Alla nya inlägg och alla nya trådar som görs syns ju där?

Så du menar att det finns nya inlägg i avdelningar som inte syns under "Senaste inlägg"? (Ja, förrutom "Offtopic" då)

Not following here.. 🙂

Mvh

Memphis

Nej - jag menar bara att det inte hade varit någon bra idé att göra om upplägget, utan det fungerar mycket bra som det är. Jag menade att det skulle vara jobbigt om man blev tvungen att gå in i varje avdelning i stället för att ha den blandade listan över nya inlägg.

Dela på andra sajter

Öh, vänta lite nu.. 😄 Är jag dum eller har jag missat något? För jag gör som er andra, använder endast funktionen "Senaste inlägg". På så sätt kan man ju inte missa något ju? Alla nya inlägg och alla nya trådar som görs syns ju där?

Not following here.. 🙂

Mvh

Memphis

Nej - jag menar bara att det inte hade varit någon bra idé att göra om upplägget, utan det fungerar mycket bra som det är. Jag menade att det skulle vara jobbigt om man blev tvungen att gå in i varje avdelning i stället för att ha den blandade listan över nya inlägg.

Ahh.. hehe, klart att du menar så förstås. 🙂 Men jag förstår ändå inte riktigt problemet är som tråden behandlar.. 🙂

/M

Redigerat av Memphis
Dela på andra sajter

Tjena

Jag instämmer helt i att man behöver städa upp bland kategorierna, många är endå helt snarlika, exempelvis kategorierna för intstrument etc.

Visseligen kan man säkert leva med "senaste" listan, men det är ingen bra ursäkt. 😄

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.