evilrocker Postat 21 augusti 2008 Dela Postat 21 augusti 2008 Har använt Drumagog Pro i mitt Pro Tools LE 7.4 (i digi 003) ett par dagar nu och det har funkat bra hittills. Men nu började jag testa Advanced triggering, och eftersom inte PT LE har den där auto delay compensate eller vad den nu heter så fick jag ju dra till baka virvelspåret drygt 73ms, visst funkar bra halva låten och då börjar den helt plötsligt öka latencyn. Skulle inte latencyn vara fast? Skumt, någon som råkat ut för det och vet vad felet är? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mhovmark Postat 24 augusti 2008 Dela Postat 24 augusti 2008 Antar att du kör PC? det är isåf svaret. klassiskt. Jag kör PC och de skrattar åt mig nere i studion men jag gör bara skisser så jag ber dem hålla käften. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 24 augusti 2008 Dela Postat 24 augusti 2008 Konstigt att latencyn går upp. Drar du igång nåt i arret som eventuellt drar upp åtgången av CPU? Ett långskott men ändå... Annars måste jag säga att det som hindrat mig från att köpa PT LE/ M-Powered är avsaknad av delay kompensation, skogstokigt korkat av Digidesign. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.