joachime Postat 7 september 2008 Postat 7 september 2008 Ja pulteq är en favvo. Gillar använda proversionen på bas. Snacka om fett ljud i den eq:n. Nästa gång jag köper kompressor blir det LA2A 🥰 Hårdvara?
DieHard (oregistrerad) Postat 7 september 2008 Postat 7 september 2008 Ja pulteq är en favvo. Gillar använda proversionen på bas. Snacka om fett ljud i den eq:n. Nästa gång jag köper kompressor blir det LA2A 🙂 Hårdvara? Nä det har man inte råd med. Nästa gång det blir hårdvara får bli ett nytt UADkort. 🥰
SvenTumba Postat 9 oktober 2008 Postat 9 oktober 2008 Yo boyz und girlz! Jag tänker investera i ett UAD 2 paket. Är sugen på Nevana 64. En polare jag har en del projekt med har UAD 1 Nevana paketet. Låter ju skitbra, MEN det kroknar ganska snabbt när man håller på med större projekt... Så frågan är hur upplever ni som köpt Nevana 64 prestandan jämfört med UAD 1 Nevana? Är det såpass mycket mer krut i kortet som dom påstår? Om man ska hoppa upp till Nevana 124 så får man slanta lite väl mycket tycker jag. Vad tror/tycker ni som har UAD?
SvenTumba Postat 18 oktober 2008 Postat 18 oktober 2008 Anyoooooooone? Är det ingen som köpt tex Nevana 64 i UAD 2 versionen?
ake Postat 18 oktober 2008 Postat 18 oktober 2008 Jag såg att att anledningen till att Nigel försvunnit beror på varumärkesintrång. Måste vara Nigel Tufnel som beklagat sig. Åke
DieHard (oregistrerad) Postat 18 oktober 2008 Postat 18 oktober 2008 Testar nu moogfilter och måste säga det här är en måste-ha-plug. 🙂 Gillar den skarpt. Nån mer?
joachime Postat 19 oktober 2008 Postat 19 oktober 2008 Anyoooooooone? Är det ingen som köpt tex Nevana 64 i UAD 2 versionen? Har inte installerat UAD-2 än, men av erfarenhet brukar det stämma bra med antalet som UA själv anger i tabellen.
ake Postat 19 oktober 2008 Postat 19 oktober 2008 (redigerat) UAD-2 finns testat i nya nummret av soundonsound. Det fungerar som UAD säger men vid låga latencyvärden blev pluggantalet reducerat. De säger "For example, the much-trumpeted Nevana 128 setup (comprising the filter, EQ and compression blocks of 128 Neve 88RS plug-ins) was pushing Cubase's ASIO meter into the red and glitching even at a buffer size of 1024 samples, only running stably at 2048. At 512 samples I had to reduce the plug-in count to 80 to banish the glitches, while at 128 samples I had to bring it down to around 30 to keep the audio clean." " I decided to contact Universal Audio directly for some input on this issue. Their response was to confirm my own experiences that host processor load is both proportional to plug-in count and inversely proportionate to buffer size, and also to say that the v5.0 software is not optimised for low-latency operation, suggesting that this might be improved in future software releases. Their recommendation was that users continue to operate with high buffer sizes for mixing work, to maximise plug-in counts." SOS Åke Redigerat 19 oktober 2008 av ake
SvenTumba Postat 19 oktober 2008 Postat 19 oktober 2008 Tackar Åke för PDF'en, ska läsa igenom noga och se vad SOS tycker! 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.