kuriyakin Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 Ok! Studiofestivalförslag: Må Bästa Låt Vinna En låt i valfri genre, helt fritt utan några begränsningar (förutom hur lång låten ska vara). Va sägs om det? Skulle varit intressant, och väldigt roligt. Fast iof, två ackordsfestivalen låter skoj åxå. 😉
The_CyBorg Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 Eller varför inte göra en cover på valfri låt med enda kravet att man måste byta genre på den? Det hade varit tokkul, tycker jag personligen.
sixties Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 C-moll och Ab7 ! 😉 man måste väl åtminstone få välja akord själv
Fidden Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 Eller varför inte göra en cover på valfri låt med enda kravet att man måste byta genre på den?Det hade varit tokkul, tycker jag personligen. covers får man tyvärr inte göra på detta forumet...
Assar Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 C-moll och Ab7 ! 😉 man måste väl åtminstone få välja akord själv Varför det?
The_CyBorg Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 Eller varför inte göra en cover på valfri låt med enda kravet att man måste byta genre på den?Det hade varit tokkul, tycker jag personligen. covers får man tyvärr inte göra på detta forumet... Ah, okej - det var ju dumt 🙁 Å andra sidan trodde jag att det bara gällde filer som skulle laddas upp hit?
johahl Postat 22 augusti 2008 Trådstartare Postat 22 augusti 2008 Babbla på tills på söndag sen drar jag igång festivalen. Kreativitet mår inte bra av att sitta och slöa 🙁 Majoriteten verkar vilja ha en två ackords-festivalen.
Fidden Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 Eller varför inte göra en cover på valfri låt med enda kravet att man måste byta genre på den?Det hade varit tokkul, tycker jag personligen. covers får man tyvärr inte göra på detta forumet... Ah, okej - det var ju dumt 😮 Å andra sidan trodde jag att det bara gällde filer som skulle laddas upp hit? nix, man får inte länka in covers heller. har provat 🙁
base10 Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 En låt i moll eller i dur, eftersom att det finns en aktiv tråd om detta 🙁
Stoneyoung Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 En låt i moll eller i dur, eftersom att det finns en aktiv tråd om detta 😉 eller en låt i När bli monitorerna för stora? 8" i 16 kvm rum;) För det finns ju en tråd i det med hähä
FlyRider Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 En låt i moll eller i dur, eftersom att det finns en aktiv tråd om detta 😉 Hm... De flesta låtar passar väl in i det facket, eller? Hehe, en idé vore att göra musik som varken går i dur eller moll.
Assar Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 En låt i moll eller i dur, eftersom att det finns en aktiv tråd om detta 😉 Alla ackord i låten ska vara moll?
RikardS (oregistrerad) Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 2 ackord lär vara grejjen, då blire tunga metal riff 😉
slejnard Postat 22 augusti 2008 Postat 22 augusti 2008 Två ackord låter som en suverän idé, så att kanske t.o.m jag ids skapa något. Hoppas bara man får färga dom fritt.? Van Halens låt Aint talkin´bout love bygger ju tex bara på Am och G. Den kanske får bli bubblare?? 😄 Idén med en given text är inte heller dum.
base10 Postat 23 augusti 2008 Postat 23 augusti 2008 En låt i moll eller i dur, eftersom att det finns en aktiv tråd om detta 😄 Hm... De flesta låtar passar väl in i det facket, eller? Hehe, en idé vore att göra musik som varken går i dur eller moll. Techno! 😄 går o göras me 150% trummor 😄
FlyRider Postat 23 augusti 2008 Postat 23 augusti 2008 Skulle man inte kunna köra två ackord och en given text? Hade varit riktigt utmanande.
Carl Cadello Postat 23 augusti 2008 Postat 23 augusti 2008 Skulle man inte kunna köra två ackord och en given text? Hade varit riktigt utmanande. Samt en given melodi. 😄
FlyRider Postat 23 augusti 2008 Postat 23 augusti 2008 Skulle man inte kunna köra två ackord och en given text? Hade varit riktigt utmanande. Samt en given melodi. 😄 hehe, fast jag menade faktiskt allvar. Om man får välja ackord själv men är tvungen att begränsa sig till två, samt får en given text tror jag att det skulle kunna bli en hel del olika intressanta låtar.
D Vibe Postat 23 augusti 2008 Postat 23 augusti 2008 (redigerat) Tema a'la porrfilmsmusik? 😆 .. njäe! Men jag skulle vilja vara med i en festival där man gör bakgrunden till en förinspelad sång igen! Som den där med Olsberg-temat! Redigerat 23 augusti 2008 av D Vibe
Uozon Postat 23 augusti 2008 Postat 23 augusti 2008 hehe, fast jag menade faktiskt allvar. Om man får välja ackord själv men är tvungen att begränsa sig till två, samt får en given text tror jag att det skulle kunna bli en hel del olika intressanta låtar. Allt måste vara lirar på en ukelele 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.