Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Är ny inom musikproducering och har börjat med FL Studio för några veckor sedan. Kan grunderna i stort sett tack vare engelska tutorials. Har ganska många engelska tutorials kvar att titta igenom så lär antagligen lära mig ännu mer inom kort. Men hur som helst, finns det någon / några svenska FL Studio tutorials som beskriver de lite mer avancerade funktionerna i FL? Förutom de som Affe från http://fruitorials.forum24.se/ har gjort.. Hänger inte riktigt med ibland när de avancerade funktionerna i FL beskrivs på engelska.. Så om någon har tips på svenska FL Studio tutorials som beskriver lite mer än de grundläggande funktionerna, länka eller skicka gärna dessa till mig.

Kan nämna att det är Commercial Trance / Dance / Hands Up-musik jag tänker satsa på att göra. Alltså låtar i stil med Ekowraith , Flashtune , Raaban Inc , Boosterz Inc , Tunestylerz , Stian K osv.

Mycket tacksam för alla svar / tips. Undviker dock gärna allt snack om Basshunter och att man är Basshunter wannabe när man proddar i FL och hur dåligt det är. Vill helst inte heller för svar där jämförelser mellan FL och andra program börjas på. Söker bara svar On Topic. 😛 Funderar ändå på att byta program med tiden men har kommit bra in i FL just nu så fortsätter där ett tag till iaf..

/Ricke

Annons
Postat (redigerat)

Som DAW är fl studio riktigt bra och roligt.

Du bör klara dig med deras online video och lite på http://www.warbeats.com/Home.aspx

Sedan får du pröva dig fram leka lite och fråga här om det är något du kört fast på.

Om du endast arbetar med mjuk vara så tycker jag Logic Studio låter bra mycket bättre en FL Studios soft synthar och pluggar men FL är som en raket att arbeta i och går fort.

Att tänka på du lär få köpa på dig lite bra pluggar med för att få det att låta bra i Fl det kan bli dyrt i slut ändan.

Redigerat av TripMan
Postat
Som DAW är fl studio riktigt bra och roligt.

Du bör klara dig med deras online video och lite på http://www.warbeats.com/Home.aspx

Sedan får du pröva dig fram leka lite och fråga här om det är något du kört fast på.

Om du endast arbetar med mjuk vara så tycker jag Logic Studio låter bra mycket bättre en FL Studios soft synthar och pluggar men FL är som en raket att arbeta i och går fort.

Att tänka på du lär få köpa på dig lite bra pluggar med för att få det att låta bra i Fl det kan bli dyrt i slut ändan.

finns ju en mängd gratis VSTs också.

Behöver inte bli dyrare än någonting annat beroende på vilket ljud du är ute efter.

Jag använder inga av fls inbyggda pluggar

Postat

Okej, tackar mycket för svaren! Verkar inte finnas många svenska FL tutorials då då men jag kommer nog långt med hjälp av engelska tutorails trots allt. :rolleyes: Har iallafall fått svar på vad jag ville så tråd kan låsas. 😆

• 4 månader senare...
Postat

Lite off-topic men Logic Studio finns väll bara till MAC skulle helt klart köra med det istället för FL om det finns till PC jag gillar inte MAC 😉

Postat

Lite off-topic men Logic Studio finns väll bara till MAC skulle helt klart köra med det istället för FL om det finns till PC jag gillar inte MAC 😉

mm logic är enbart till mac. Men kör på FL du!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.