Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag brukar alltid använda Waves PAZ Analyzer för att kolla så att mina låtar inte klipper. Och när Waves PAZ Analyzer visar att låten klipper så justerar jag oftast Limitern eller volymen på tracken så att det slutar klippa.

Men en sak undrar jag. När PAZ visar att min låt klipper så brukar jag alltid exportera den och kolla i Audition för säkerhetens skull och då visar Audition att låten ligger kring -3 dB?. Vem är det jag ska lita på? PAZ eller Audition?. Eller är det jag som använder PAZ fel?

EDIT: Jag testade flera låtar i Audition (inte bara mina egna) och tydligen så visar den -3 dB på alla? 😛

Redigerat av Taner
Annons
Postat (redigerat)

Låter som ett typiskt pan law-fenomen. Kontrollera så att det program du exporterar ifrån har samma panlaw-inställningar/värden som Audition.

Min gissning.

EDIT: Jag menar nog snarare tvärtom — kolla/anpassa Auditions pan law.

Redigerat av Valle
Postat
Låter som ett typiskt pan law-fenomen. Kontrollera så att det program du exporterar ifrån har samma panlaw-inställningar/värden som Audition.

Min gissning.

EDIT: Jag menar nog snarare tvärtom — kolla/anpassa Auditions pan law.

Okej, Audition har iallafall -3 dB som default. Men hur ändrar jag Pan Law-inställningarna i programmet som jag exporterar ifrån? Använder Fruityloops Studio.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.