Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena, jag håller på att lirar in gitarrspår i PT med Amplitube, Gitarren Line(ar) jag med Mbox2 jag hittar helt ok ljud MEN när jag skall ha dist så låter det ganska mycket Cleant också antagligen för att jag kör in den i Mboxen direkt utan nått emellan.

FRÅGA:

1: Är det bättre om jag tar en distpedal emellan gitarr och Mbox (kan man få reko ljud)

2: Kan jag koppla in gitarrtoppen i Mboxen? pallar det med det? tänker på att toppen annars går ju till Högtalarlådan (i repan alltså och då jag inte fattar allt med Ohm)

Tackar för svar//Mange

(Har även namnsdag idag)

Annons
Postat

Det är inte så att du har direktmedhörningen på på ljudkortet? Så att den rena signalen från gitarren blandas med den processerade från amplitube?

Har du tillräckligt hög involym?

Känns ganska onödigt att koppla in gitarrtoppen, men visst kan du testa att göra det. Dock ska du INTE koppla på högtalarutgången utan enbart om du har en linjeutgång på toppen.

Postat
Det är inte så att du har direktmedhörningen på på ljudkortet? Så att den rena signalen från gitarren blandas med den processerade från amplitube?

Har du tillräckligt hög involym?

Känns ganska onödigt att koppla in gitarrtoppen, men visst kan du testa att göra det. Dock ska du INTE koppla på högtalarutgången utan enbart om du har en linjeutgång på toppen.

Jo fan, visst är det så att jag har direktmedhörning, Men jag fattar inte riktigt hur jag får bort det dårå. Det var ett tag sen jag pysslade med grejjerna

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.