peppemannen Postat 3 november 2004 Dela Postat 3 november 2004 (redigerat) // Tog mig friheten att flytta tråden från Allmänt till Demoinspelningar /olsberg Jag kom för en stund sedan å tänka på att jag aldrig trashat en hederlig gammal dragspelslåt. Sagt å gjort. Med mycket humor i sinnet så drog jag ihop detta. Det finns absolut inget allvar i detta. Delar enbart med mig av det för eventuella leenden eller skratt 😳 So long. Edit: Ja nu la jag ju denn in allmänt just för att jag inte räknade det som en demo.. men men... 😛 -------------------------------------------------------------------------------------------- Uppdaterad: Ja.. gjorde en förlängd version till slut.. har dock inte lagt ner så mycket jobb på det hela.. men den är så "färdig" som den kommer att bli. Enjoy... 🙂 2006-12-18 På begäran ny länk till samma låt. Enjoy och go jul! Direktlänk mp3 Your browser does not support the HTML5 audio tag Och som zip Här Die_dragspel_die__thePHLsound__www.lindwebb.se.mp3 Redigerat 18 december 2006 av peppemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 3 november 2004 Dela Postat 3 november 2004 Haha, riktigt äg. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 3 november 2004 Dela Postat 3 november 2004 Super Mario Goes Knätofs! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 3 november 2004 Dela Postat 3 november 2004 Haha detta var helt i min smak. Påminner mig om en smått galen tolva jag har här hemma som bara är märkt "DIFFUSION". Så här låter den: Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 3 november 2004 Dela Postat 3 november 2004 Det här skulle min mormorsmormor gilla....... å så jag då förståss 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 3 november 2004 Dela Postat 3 november 2004 Tycker den va asschyst verkligen! 😄 hade du gjort en hårdare techno/trance/hardstylemix på den här hade den lätt uppskattas på klubbarna i stan 🙂 jag hade iaf blivit danssugen 😄 naaajs! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 4 november 2004 Dela Postat 4 november 2004 Härligt dragspelsmos! Livar upp min natt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nkai Postat 4 november 2004 Dela Postat 4 november 2004 Galet. Me loves it. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 4 november 2004 Dela Postat 4 november 2004 Det värsta var att det nästan svängde.. 🙂😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 4 november 2004 Trådstartare Dela Postat 4 november 2004 Kul att det glädjer någon 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 4 november 2004 Dela Postat 4 november 2004 Whoohoooo!!!! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 4 november 2004 Dela Postat 4 november 2004 Detta är min te-kopp! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 4 november 2004 Dela Postat 4 november 2004 (redigerat) Haha, det här kan man ju inte annat än bli sketaglad av!! 😱 Fruktanslöst passande titel dessutom! 😉 edit: topic > titel... you say tomejto, i say tomaato Redigerat 4 november 2004 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 4 november 2004 Dela Postat 4 november 2004 (redigerat) Haha, jävligt bra! Det kan ju vara allvar även fast det är roligt. Borde ju testa pitcha dragspelen för att byta mellan olika ackord också? E: Kanske vore ballt med en torrare version med mindre delay osv. Och kanske lite fetare trummor, speciellt snare. Redigerat 4 november 2004 av unbornichen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Debree Postat 4 november 2004 Dela Postat 4 november 2004 Haha, bästa jag hört på länge! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TonyHEX Postat 4 november 2004 Dela Postat 4 november 2004 Hehe den är grym! Den blev rätt kort till slut dock, och du drog ner på tempot en aning hör jag. Men den blev bra iallafall 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 5 november 2004 Dela Postat 5 november 2004 Det här är ju lysande! Nu är det du som är så god och arbetar vidare på låten så jag får höra den här låten på nästa dansgolv istället för Gunther och allt crap som spelas nuförtiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gol Postat 13 november 2004 Dela Postat 13 november 2004 Var bara tvungen att skriva: Underbart! Den har gått het hemma hos mig! 😛 Enda jag kan klaga på är väl partiet 1:05-01:08. Där blir det helt galet, men det kanske ska vara så!? 😛 Det här är ju lysande! Nu är det du som är så god och arbetar vidare på låten så jag får höra den här låten på nästa dansgolv istället för Gunther och allt crap som spelas nuförtiden. O'Yeah! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leere Postat 13 november 2004 Dela Postat 13 november 2004 Klart en av de roligaste demolåtar jag hört. Den uppskattas högt 😛 Fatta vilka miner man skulle få om man drog på den i ett DJ-bås... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eckan Postat 13 november 2004 Dela Postat 13 november 2004 (redigerat) jao! Får ju kletzmer-vibbar av den här 😉 Du får gärna bygga ut den lite mer... Vad är det för fel på dragspel btw 🙁😕🙁 EDIT: språkfel Redigerat 13 november 2004 av eckan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 13 november 2004 Trådstartare Dela Postat 13 november 2004 (redigerat) Grymt kul att ni gillar den..! Hade aldrig trott att den skulle bli så omtyckt.. 🙁 Jag håller på att göra en fullängdare av den. Dragspelet kommer ifrån Morten Bjones och låten heter "Bengt fr Vara schottis A Bjones ork". Redigerat 13 november 2004 av peppemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 13 november 2004 Dela Postat 13 november 2004 Fatta vilka miner man skulle få om man drog på den i ett DJ-bås... Priceless! 🙁 Nä, den här är låten har fått äran att bli min första i av förhoppningsvis många bra låtar i mitt forum.studio.se-arkiv. Keep up the dragspel! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 14 november 2004 Dela Postat 14 november 2004 Fantastiskt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 22 november 2004 Trådstartare Dela Postat 22 november 2004 Uppdaterad tråd...med en förlängd låt med ännu mer dragspelstrash 😮 enjoy... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Debree Postat 22 november 2004 Dela Postat 22 november 2004 Lyssnade precis på den förlängda versionen, det hela är klockrent, absolut min favoritlåt än så länge på forumet 😮 Riktigt kul! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 22 november 2004 Dela Postat 22 november 2004 (redigerat) Nej....den får inte vara färdig än...gör en tiominuters super extended version. Jag får aldrig nog!!! 😆😛🙂 Edit: Naj...den toooonar ju ut. Katastof 😄 Redigerat 22 november 2004 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 22 november 2004 Trådstartare Dela Postat 22 november 2004 Haha.. 😄 Ja jag kanske skulle komma in i matchen å göra den RIKTIGT färdig.. meeeen... jobbigt 😛 Nåja vid ett senare tillfälle kanske... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 22 november 2004 Dela Postat 22 november 2004 Det är så skönt det bara kan bli. Galet och... tja.. vad ska man säga. Skönt och uppiggande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 22 november 2004 Dela Postat 22 november 2004 (redigerat) Vi kanske kan få höra "dö kinesisk fiol dö" eller "dö kazoo dö" nåsta gång? 😆 Edit: Dock skulle jag önska att den här versionen hade ett litet dragspelsintro i brjan innan trummorna kommer igång....Sådan härlig överaskning! Redigerat 22 november 2004 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kill All Autotuner Postat 22 november 2004 Dela Postat 22 november 2004 Haha detta var helt i min smak. Påminner mig om en smått galen tolva jag har här hemma som bara är märkt "DIFFUSION". Så här låter den: Your browser does not support the HTML5 audio tag AArgh........ Den var inte att leka med ......... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.