Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

😄 Jag fick "Helt okej! Du har säkert åtminstone rest igenom Östergötland och hört invånarna prata." (8/15).

För att vara född i Småland (Nybro), uppväxt i Skåne (Helsingborg/Malmö), så var det ett jävligt bra resultat, om jag får säga det själv. 🙂

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

10 av 15 här 😛

Postat
10 av 15 här 🙂

Det va fan! Jag hade nästan förväntat mig mer av dig 😉

Annars blir jag lätt imponerad av Fiddens resultat, men han är väl lite sådär språkbegåvad 🙂 ... Eller lättanpassad till annan etnicitet 😄

Overkill däremot får ställa sig i skamvrån och tilldöms 8 straffveckor strax utanför Hycklinge för språkacklimatisering! 😄

Hehe.

Postat
10 av 15 här 😉

Det va fan! Jag hade nästan förväntat mig mer av dig :rolleyes:

Annars blir jag lätt imponerad av Fiddens resultat, men han är väl lite sådär språkbegåvad ☺️ ... Eller lättanpassad till annan etnicitet 🙂

Overkill däremot får ställa sig i skamvrån och tilldöms 8 straffveckor strax utanför Hycklinge för språkacklimatisering! 🙂

Hehe.

Va fan jag tyckte jag var skitbra man e ju från Västerås från början sen lite Stockholm och sen Malmö och sen Köpenhamn och sen Malmö och sen...... 😄

Den som vet det här är helt klart insatt i ämnet, ett djur som bara finns i östergötland och som börjar på o. Lång svans och päls om inte skabben har varit för svår.

Postat
10 av 15 här 🙂

Det va fan! Jag hade nästan förväntat mig mer av dig :rolleyes:

Annars blir jag lätt imponerad av Fiddens resultat, men han är väl lite sådär språkbegåvad 🙂 ... Eller lättanpassad till annan etnicitet 😄

Overkill däremot får ställa sig i skamvrån och tilldöms 8 straffveckor strax utanför Hycklinge för språkacklimatisering! 😉

Hehe.

Va fan jag tyckte jag var skitbra man e ju från Västerås från början sen lite Stockholm och sen Malmö och sen Köpenhamn och sen Malmö och sen...... 😄

Den som vet det här är helt klart insatt i ämnet, ett djur som bara finns i östergötland och som börjar på o. Lång svans och päls om inte skabben har varit för svår.

kan det vara en oäv? ☺️

Postat
10 av 15 här 😄

Det va fan! Jag hade nästan förväntat mig mer av dig 😆

Annars blir jag lätt imponerad av Fiddens resultat, men han är väl lite sådär språkbegåvad 😛 ... Eller lättanpassad till annan etnicitet 😄

Overkill däremot får ställa sig i skamvrån och tilldöms 8 straffveckor strax utanför Hycklinge för språkacklimatisering! 😛

Hehe.

kan det vara en oäv? 😛

😉🙂😆

Postat

kan det vara en oäv? 🙂

🙂 :) 😆

Det var oätt bra gissat du 😆

Postat
Det var oätt bra gissat du 🙂

Nej inte "du", snarare "dööh". 🙂

Det öschötska uttalet är hyggligt enkelt att lära sig. Några grundregler:

1. Betona ALLA stavelser.

2. Lägg bokstaven "L" väldigt långt ner i halsen

3. Bokstaven "R" uttalas som "O", eller föralldel som engelskans "W". Många nybörjare försöker sig på ett lätt skorrande långtnerihalsen-R, vilket alltså är fel. Ett favoritord är "OROLIG" som alltså ska uttalas "OOOLIG". Ordet "RAR" uttalas som engelskans "WOW" men med längre A-ljud.

/Eder lingvistiker 🙂

Bengt

Hey Lilleman föooesten, boa poäng dööh! Glömde skoiva de sist ööh!

Postat

"döööh" är ganska gångbart i jönköping också, men då måste man liksom förställa rösten så att den blir sådär dov och mörk. Tänk stefan liv.

• 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.