palestinis Postat 18 augusti 2008 Dela Postat 18 augusti 2008 Jag har funderat lite på att köpa på mig att byggkit. Mest för att det skulle vara kul att test på lite, och för att det skulle bli billigt. Är det någon som har erfarenhet av det, eller någon som har tips och så vidare skulle vara trevligt och höra 🙂 Jag hade tänkt mig den här: http://www.thomann.de/se/hosco_lp_style_kit.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 augusti 2008 Dela Postat 18 augusti 2008 om du söker på forumet kommer du hitta flera trådar om just detta ämnet!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Åke Björnstad Postat 18 augusti 2008 Dela Postat 18 augusti 2008 (redigerat) Det står att halsen är av lönn med rosewood greppbräde. Maple Neck with Rosewood Fretboard. Det vanligaste på Les Paul är mahogany med rosewood. Detta påverkar ljudet mycket . Du lär få mer diskant och en hårdare attack i anslaget med lönn i halsen. (Lönn är ett hårdare träslag än mahogany, och dämpar inte övertonerna som mahogany. mvh Åke Björnstad /Gitarrmakaren Redigerat 18 augusti 2008 av AkeBjornstad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kuriyakin Postat 18 augusti 2008 Dela Postat 18 augusti 2008 Det finns byggkit på www.gitarrdelar.se. Har själv tänkt å enbart beställa en gitarrkropp nån gång. En färdilackad Goldtop 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.