Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Spelade in trummor och bas hos en vän som har Pro Tools 7.3 eller 7.4. Själv har jag version 6.9 och undrar om det på något sätt är möjligt att öppna session-filerna där?

När jag har försökt står det att de inte är "valid pro tools files".

Finns det möjligtvis någon uppdatering någonstans eller nån patch eller liknande som löser problemet, eller måste jag be om separata audio-filer?

Tack på förhand

7Gustaf

Annons
Postat

Jag har inte stenkoll på just Pro Tools, men jag är nästan säker på att du måste be om separata ljudfiler tyvärr. Tidigare versioner av musikprogram kan i regel aldrig öppna upp nyare projekt som är inspelade i en högre version.

Postat

hej, det går under "save as".

där kan man följa vilken typ av Pro Tools version ska man spara, bakåt till 4.0!

såklart om ni har jobbat med elastic audio, instrument track eller flera nyheter som inte fanns då får man olika felmeddelande och förslag på workaround.

lycka till

Postat

där kan man följa vilken typ av Pro Tools version ska man spara, bakåt till 4.0!

såklart om ni har jobbat med elastic audio, instrument track eller flera nyheter som inte fanns då får man olika felmeddelande och förslag på workaround.

lycka till

Tack så mycket!

Han ska spara sessionen i 6.9 och skicka det över det fantastiska internet så får vi se om det fungerar!

• 4 veckor senare...
Postat

lycka till

Satt idag och jobbade på studion med en session i PTHD 7.4.

Ska mixa projektet på PTHD 6.4 och tänkte då spara som en sån session, men i save as menyn fick man inte välja nåt, finns det nån annanstans man kan göra det?

Postat

alltså, har du fått fram "save as" fönster?

det är först då man får välja vilken pro tools fil du får spara. nu kan jag inte var hundra procent säker, aldrig haft behov att gå från HD till en mindre och äldre system iofs...

Postat (redigerat)

Precis, sitter med save as fönstret men får bara välja namn och vart man vill spara, inget annat.

EDIT: Hittade nu, det var "save copy in" man skulle använda står det i manualen, ska titta när jag kommer till jobbet.

Redigerat av JonasW

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.